אחרי כמעט שנתיים בתפקידו בשגרירות ארצות הברית בירושלים, טום ניידס הודיע כי בכוונתו לפרוש מתפקיד השגריר. זאת, על פי דוברות השגרירות. לדבריהם, "ניידס, נפגש הבוקר עם הצוות הבכיר שלו כדי להודיע ​​להם על כוונתו לפרוש בקיץ הקרוב". הפרטים פורסמו לראשונה על ידי העיתונאי ברק רביד באתר וואלה!.

את ניידס תחליף לזמן קצוב סגניתו, עד שימונה שגריר חדש. הודעתו של ניידס כי בכוונתו לסיים את התפקיד מגיעה בתקופה בה תוכנית הממשלה לשינוי מערכת המשפט עדיין יוצרת קשיים ביחסים בין ישראל לבין ארה"ב. כזכור, יותר מארבעה חודשים אחרי כניסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עדיין לא הזמין אותו לבית הלבן.

לפי גורמים אמריקאים, אמש, מספר שעות לפני התקיפה שביצע צה"ל ברצועת עזה, עידכן ניידס בכירים בלשכת ראש הממשלה בהחלטתו לסיים את תפקידו. הבוקר, כאמור, כינס ניידס את הצוות הבכיר בשגרירות ארה"ב ועידכן אותם על החלטתו.

כידוע, תפקיד שגריר ארה"ב בישראל הוא אחד התפקידים הדיפלומטים הנפיצים ביותר מבחינה פוליטית במשרד החוץ האמריקאי. זאת, בין היר, משום היחסים המיוחדים בין ישראל לארה"ב, הקהילה היהודית הגדולה בארה"ב והסכסוך הישראלי-פלסטיני. ניידס מונה לתפקידו בחודש יוני בשנת 2021 אחרי ששימש בתפקיד בכיר בהנהלת בנק "מורגן סטנלי". במהלך כהונתו של נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, הוא כיהן כסגן שר החוץ האמריקני לענייני מנהל, תחת שרת החוץ דאז הילרי קלינטון.