לקראת סופו של מבצע "מגן וחץ"? לפי דיווחים בתקשורת הערבית המצרים העלו הצעה להפסקת אש זמנית שתיכנס לתוקפה הלילה (שישי) בחצות. זאת לאחר שדווח כי משלחת ישראלית יצאה לקהיר על מנת לדון על הפסקת האש. 

לפי הדיווחים, המתווך המצרי הציג הצעה חדשה לרגיעה בעזה, הכוללת הפסקת אש זמנית החל מהיום בחצות. עוד דווח כי ההצעה כוללת הפוגה הומניטארית לפתיחת מעברי בית חנון וכרם אבו סאלם והכנסת ציוד רפואי לרצועה. 

אחרי חיסול הבכיר: התחדשו השיגורים לעבר ישראל, חשש לירי ארוך טווח | עדכונים שוטפים

מוקדם יותר פורסם כי מצרים העבירה לישראל ולג'יהאד האיסלאמי הצעה חדשה להפסקת אש, כך דיווח ברק רביד בוואלה! לפי שני בכירים ישראלים. הבכירים הישראלים אמרו כי ההצעה כוללת הפסקה הדדית של ההתקפות והתחייבות להימנע מפגיעה באזרחים ובכוחות ביטחון. בכירים ישראלים אמרו שההצעה המצרית החדשה קרובה יותר לעמדה הישראלית מהצעות קודמות והיא נבחנת כעת בלשכת ראש הממשלה.

ההתקדמות במגעים מגיעה לאחר שהבוקר פורסם כי ישראל הודיעה למצרים כי היא מפסיקה את המגעים להפסקת אש. גורם מדיני בכיר אמר לאחר הירי לעבר ירושלים כי "הופסקו המגעים להפסקת אש. תהיה תגובה ישראלית משמעותית״.

כמו כן,  גורם ביטחוני אמר כי ההנחייה שצה"ל קיבל מהדרג המדיני היא להכין תגובה רחבה למטחי הרקטות ששוגרו לישראל. "הוחלט לעצור את כל המגעים להפסקת אש עד להודעה חדשה", אמר. "אין כל כוונה לעצור - תהיה תגובה קשה".