ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למבצע "מגן וחץ" והבהיר: "לפני תחילת המבצע, ההנחייה שנתתי יחד עם שר הביטחון לצה״ל ולשב״כ, הסתכמה בשתי מילים: 'יוזמה והפתעה'. בירכתי אתמול את הרמטכ״ל ואת ראש השב״כ גם כן בשתי מילים: 'Well done'. והביצוע אכן היה מושלם. בהפתעה מוחלטת וביוזמה מתמשכת סיכלנו את כל צמרת הג׳יהאד האיסלאמי בעזה. השמדנו 17 מפקדות של הג׳יהאד, חיסלנו עשרות מחבלים, פגענו במצבורי רקטות וטילים, סיכלנו חוליות נ״ט ועוד".

"במשך חודשים, מאז הקמת הממשלה, אני חוזר ואומר: מי שפוגע בנו, מי שמנסה, ומי שינסה לפגוע בנו - דמו בראשו.  היום אויבי ישראל, בעזה והרבה מעבר לעזה, יודעים שגם אם הם מנסים להתחבא, אנו יכולים ואנו נכונים להגיע אליהם בכל עת. הכרה זו התחזקה באופן משמעותי במבצע 'מגן וחץ'. שינינו את המשוואה", ציין.

בהמשך, התייחס לסוגיה הכלכלית ואמר כי "באחת התקופות המאתגרות לכלכלה העולמית בשנים האחרונות, סוכנות הדירוג המובילה בעולם S&P, שבה ואישרה את דירוג האשראי החיובי והגבוה של ישראל. זאת הבעת אמון ברורה במדיניות הכלכלית החשובה והנכונה שאנו מובילים. בשבועות הקרובים אנחנו נעביר את תקציב המדינה בכנסת ואת חוק ההסדרים שנלווה אליו, כדי להמשיך את המאמצים שלנו לחיזוק הכלכלה ואת המאמצים שלנו למאבק ביוקר המחייה. המאמצים הללו כוללים עידוד תחרות או מלחמה בבירוקרטיה להורדת מחירים".

"בשבוע שעבר ביקרתי באחד מ-50 הסניפים הראשונים של רשת השיווק הבינלאומית ״קרפור״ שנכנסה לישראל. הרשת מתכוונת לפתוח בישראל 200 סניפים, בהם ימכרו מאות מוצרים אירופים. עכשיו בזכות הסרת הרגולציה שהנהגנו, מוצרים אלה אינם צריכים לעבור את החסם הבירוקרטי המיותר של קבלת תו-תקן ישראלי. מה שטוב לאירופה - טוב לישראל. צעדים אלה מובילים להורדת מחירים. ואני מאמין שהמתחרים הישראלים יתנו פייט בהורדת מחירים מצידם. אין ברירה אחרת, השוק גיבה את זה. זה טוב לצרכן. זה טוב לכל אזרחי ישראל", אמר נתניהו.

על התחום המדיני, אמר ראש הממשלה כי נפגש בסוף השבוע שעבר עם ראש ממשלת קפריסין. "סיכמנו על המשך ביסוס ברית הדמוקרטיות במזרח התיכון – ישראל-קפריסין-יוון. זו ברית שבנינו לפני כמה שנים, ויש לה השלכות חשובות מאוד, בראש ובראשונה על מעמדה של ישראל כמעצמה אנרגתית. הפרויקט שהתמקדנו בו הוא אספקת גז מישראל לאירופה דרך צינור גז משדות הגז שלנו אל מתקן הנזלת גז שייבנה בקפריסין. חיבור זה יזניק את כלכלת ישראל לגבהים חדשים ויחזק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה בינלאומית חשובה. אתם יודעים שאירופה זקוקה לאנרגיה, היא זקוקה לגז, ויצירת אספקת גז יעילה וזולה מישראל לאירופה. זה דבר שמאוד מאוד מחזק את מעמדה של ישראל".

עוד הוסיף ואמר כי "נפגשתי גם עם נשיא קניה החדש וסיכמנו על חיזוק נוסף של שיתוף הפעולה בינינו כל התחומים. הביקור זה, כמו פתיחת השגרירות של צ׳אד בישראל, מבטא את החשיבות שמדינות רבות באפריקה מייחסות לישראל, ואת החשיבות שישראל מייחסת לאפריקה. אני מברך את שר החוץ אלי כהן על יישוב המשבר עם פולין, על חנוכת שגרירות ישראלית חדשה בטורקמניסטן, ועל ביקור מוצלח באוקראינה, ועל פעולות חשובות נוספות שבמהלך זמן אנחנו גם נתאר אותן".

"זה מצטרף לצעדים שכבר עשינו, חתמנו על הסכם סחר חופשי עם איחוד האמירויות ופתיחת טיסות ישירות מעל עומאן. אני מבקש לומר לשרי הממשלה שהמאמץ להעמיק ולהרחיב את ״הסכמי אברהם״ לא נפסק אפילו לרגע, כולל בימים אלה", סיכם.

בתוך כך, הממשלה תאשר צפויה לאשר בישיבתה את חלוקת כספים קואליציוניים בסכום כולל של 13.6 מיליארד שקלים לשנים 2024-2023. לפי ההצעה, תקציב המדינה הדו-שנתי שיאושר בסוף החודש יכלול 5.7 מיליארד שקלים ב-2023 ו-7.9 מיליארד שקלים ב-2024.

לפי חלוקת הכספים הקואליציוניים, בין השאר, קרוב לארבעה מיליארד שקלים יועברו לתקציב הישיבות בשנתיים הקרובות, 1.18 מיליארד למשכורות עובדי ההוראה במוסדות החינוך החרדי, וחצי מיליארד שקלים יועבר למשרד ירושלים ומסורת של חבר הכסנת מאיר פרוש. 285 מיליון שקלים למעוז והרשות לזהות יהודית שדרש להקים במשרד ראש הממשלה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יקבל כ-1.3 מיליארד שקלים לחיזוק הביטחון הלאומי מתוך כ-9 מיליארד שטען שהובטחו לו כתוספת תקציבית.

בנוסף יועבר תקצב לקידום תוכנית בריאות לאומית בסך של 657 מיליון ש"ח בכל אחת מהשנים 2023 ו-2024 והעלאת שכר עובדי ההוראה בחינוך שאינו רשמי בסך של 880 מיליון ש"ח. בפתח הישיבה, התייחס שר האוצר בצלאל סמוטריץ', לביקורת ואמר כי "ד"ש מה-53 מיליארד ש"ח לעבאס".