לאחר שראשי הרשויות קיימו היום (ראשון) דיון חירום בעקבות קרן הארנונה והודיעו על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים החל ממחר, אלא אם הוא יוסר מחוק ההסדרים, משום ש"יש כאן נסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים", כך לטענתם, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "חבל חיים שאין לך אומץ לגלות מנהיגות ולהודות שביום חמישי בלילה הגענו איתך להסכמות על החוק ועל הנוסחאות שלו", אמר.

מרד ברשויות: השלטון המקומי הודיע על השבתה כללית ממחר
סערת קרן הארנונה: מה משמעות ההצעה ועל מה המהומה?

עוד הוסיף שר האוצר: "אתה יודע את האמת שזה חוק חשוב וטוב שיאזן בין ארנונה עסקית לארנונה למגורים, יהפוך בניה למגורים למאוזנת כלכלית, יתמרץ בניה למגורים וממילא יגדיל את ההיצע ויוריד את מחירי הדיור. אתה גם יודע את האמת שהחוק הזה עושה צדק בין הרשויות במרכז שנמצאות במיקום אטרקטיבי ונהנות מתשתיות וממילא מהוות את המרכז העסקי של ישראל, לבין הרשויות הרחוקות בפריפריה. אתה גם יודע את האמת שהקמפיין שלכם כאילו האוצר "מלאים" את כספי הארנונה הוא שקר מוחלט, שהקרן נמצאת בשלטון המקומי ‏ושנקבע בחוק שאף שקל לא ישאר באוצר ואם יהיו יתרות הן יחזרו כל שנה לרשויות המשלמות. אתה גם יודע שהקמפיין השקרי שלכם כאילו זה קשור ליו"ש או לחרדים הוא ציני ושקרי ואתם רוקדים על פילוג ושיסוע בין חלקי האוכלוסיה. אתה יודע שזה חוק שאנשי המקצוע באוצר דוחפים שנים (והם לא חשודים כידוע ברצון להעביר עוד כסף לחרדים או ליו"ש...) ושכל השנים הלובי של הרשויות החזקות ניצח ורמס את הרשויות החלשות בפריפריה". 

לסיום, הדגיש: "אתה יודע הכל, ולכן הגעת איתנו להסכם ביום חמישי, אבל אתה נכנע לחברים שלך ברשויות החזקות ולכן אין לך אומץ להתייצב מאחורי ההסכמות שחתמת עליהן. אני לא מתכוון להיכנע!", כך לדבריו.