יו"ר השדולה למאבק בדה-לגיטימציה, ח"כ אריאל קלנר, שלח היום (שני) מכתבים לשגרירות גרמניה ונורבגיה בדרישה להפסיק את מימון ארגון "המוקד להגנת הפרט" בטענה כי הוא תומך הטרור בעוד מציג עצמו כארגון זכויות אדם. 

המכתב, בו חתמו 20 חברי כנסת  מכל סיעות הקואליציה וכן הרצל ומירב חג'אג' בשם פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות, נשלח בעקבות  תחקיר של ארגון 'עד כאן' על פעילותו של הארגון ובו נטען כי הוא כולל סיוע משפטי למחבלים מורשעים ומשפחותיהם. כמו כן כן נשלח מכתב למשרד המשפטים הדורש הפסקת ההכרה בעמותה בשל תמיכתה בטרוריסטים. מכתב נוסף נשלח למשרד הרווחה, עם הדרישות להפסיק את ההכרה בארגון: Norwegian Refugees Council, המממן העיקרי של המוקד. 

בין היתר נטען במכתב: "כמדינה שדוגלת בערכים ליברליים ומגנה טרור, אנו בטוחים בכך הממשלה שלך לא תרצה לממן פעילויות שתומכות בטרור וברצח של אנשים חפים מפשע. יתרה מכך, כידיד ישראל, שהוקמה לפני 75 שנה ושלוש שנים לאחר השואה, אנו מאמינים שהמדינה שלך לא תרצה לתמוך במדינה או עמותה שמנהיגיה שוללים את זכותו של העם היהודי לקבל מדינה משלו".

ישיבת השדולה 'עד כאן' (צילום: טנא תקשורת)
ישיבת השדולה 'עד כאן' (צילום: טנא תקשורת)

ח"כ אריאל קלנר: "עמותת 'המוקד להגנת הפרט' מהווה את חוד החנית של הגנה על מחבלים, ממומנת ביד נדיבה ע"י מדינות זרות ופועלת לשינוי מדיניותה של מדינת ישראל. יתר על כן, ראשי העמותה שוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. מדינת ישראל לא יכולה להשלים עם המציאות הזו. דרך הפעולה שהצענו הכרחית".

מנכ"ל ארגון עד כאן, גלעד אך: "אני מברך על מכתב עשרות הח"כים שהוציאו תמרור אזהרה ברור לממשלת גרמניה. אחרי מחקר ארוך שביצענו לבקשת משפחות שכולות שנפגשות מקרוב עם המוקד ועמדו חסרי אונים מולם בבתי המשפט. המחקר חושף מתקפה שאנחנו חווים כאן במדינה ב20 השנים האחרונות. ארגונים שממומנים במיליונים ע"י ממשלות זרות, ותומכים ברצח יהודים וברוצחי יהודים, הן מבחינה משפטית, הן מבחינה אידיאולוגית והן מבחינה פיננסית. גרמניה ומדינות אירופה לא הצליחו לחסל אותנו בשואה, אז הם תומכים במי שרוצח יהודים היום באמצעות ארגון המוקד ודומיו. משרד החוץ של הממשלה הלאומית חייב לקרוא לסדר את השגרירים של המדינות התומכות בבזיון הזה ומשרד המשפטים חייב למנוע מהמוקד את זכות העמידה בבג"ץ".