מרכז השלטון המקומי הודיע הערב (שני) כי השביתה ברשויות המקומית תימשך עד יום חמישי, אולם מערכת החינוך תוחרג ותחזור לפעילות מלאה. בנוסף, השלטון המקומי החריף את המאבק נגד הצעת "חוק קרן הארנונה" והודיע כי תוקפא עבודת ועדות תכנון ובניה, לא ינתנו היתרים והרשויות יקפיאו הסכמי גג באזורי הביקוש.

במשרד האוצר תוקפים: "שביתה מצד ראשי הרשויות? לא הגיונית ולא הוגנת"
סמוטריץ' טוען: זה הסיכום שהשגתי עם חיים ביבס והופר

מהמרכז השלטון המקומי נמסר: "לרשויות המקומיות אין שום כוונה לשתף פעולה עם הקרן לגזילת כספי הציבור, ונפנה לערכאות משפטיות. לא תהיה העברת כספים לקרן. לא נסכים להיות חברת הגביה של אוצר מדינת ישראל על חשבון גבם של התושבים שלנו. נמשיך ונעשה כל מה שניתן כדי להשאיר את כספי הארנונה עבור החינוך, הרווחה, התשתיות והתרבות של התושבים שלנו".

בתוך כך, בעקבות העתירה של התאחדות התעשיינים והתאחדות הקבלנים על ההשבתה של הרשויות המקומיות, שופט בית המשפט העליון, יחיאל כשר, הודיע כי על כל המשיבות להשיב לטענות בעתירה עד מחר בשעה 16:00. השופט ביקש מהמשיבות להתייחס במיוחד לטענה מדוע לא עמדו בהתחייבות שלהם לפני כשבועיים בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב, לתת הודעה מוקדמת של שבעה ימים במידה וירצו להשבית את הרשויות.

כזכור, אתמול הודיעו ראשי הערים, אחרי שעות ארוכות של דיונים, ויכוחים וניסיונות להגיע להסכמות בנוגע להעברת חוק קרן הארנונה כחלק מחוק ההסדרים, על השבתה כללית של השירותים המוניציפליים היום. ההחלטה התקבלה, כאמור, לאחר דיון סוער בוועדת הכספים ואישור הקרן, ובעקבות ישיבת חירום שערכו ראשי הרשויות. בסיום הישיבה הודיע השלטון המקומי על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים, "אלא אם יוסר חוק קרן הארנונה מחוק ההסדרים", לפי לשון ההודעה.

בין הערים הגדולות שהודיעו על השבתה ניתן לציין את תל אביב, רמת גן, גבעתיים, ראשון לציון, מודיעין־מכבים־רעות, אשדוד, חיפה, כפר סבא, הרצליה ורמלה, כאשר מנגד עיריית ירושלים הודיעה שלא תצטרף לשביתה.  במסגרת השביתה, אין קבלת קהל ואין מענה לשיחות טלפוניות, כאשר גם שירותי הניקיון על ידי עוברי העיריות הושבתו. גני הילדים העירוניים והצהרונים הושבתו, ובבתי הספר היסודיים לא עובדים מאבטחים. לעומת זאת, החינוך המיוחד ממשיך לפעול. 

בנוסף, לא יינתנו בחלק מהרשויות קנסות חנייה בכחול־לבן, כשלעומת זאת, במקרים קשים יותר של עבירות חניה, כמו חניות באדום־לבן ובחניות נכים ותוך חסימת מדרכות ומעברי חצייה - יחולקו דוחות.