הרפורמה במערכת המשפט: יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט שמחה רוטמן התייחס הבוקר (שלישי) להתקדמות חקיקת הרפורמה המשפטית, והזהיר כי "ללא תיקון מערכת המשפט הקואליציה לא תוכל להתקיים". את הדברים אמר בריאיון לענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם "שבע תשע" ב-103FM.

שר המשפטים יריב לוין מאיים בפרישה מהממשלה אם הרפורמה לא תקודם? דיווח דרמטי
בצל "מגן וחץ": ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית נכנסו לשבוע ה-19
"הגענו למאני טיים": חקיקת הרפורמה המשפטית תחודש לאחר העברת התקציב?

"עמדתי ועמדת מפלגתי הייתה שלעצור זה לא היה הצעד הנכון. הלוואי שיתברר שראש הממשלה צדק, הלוואי, בגלל שאם באמת העצירה תוביל לרפורמה בהסכמה שיחקנו אותה", אמר והוסיף: "זה לא איום, אך הקואליציה הזאת לא תצליח להתקיים ללא תיקון מערכת המשפט. היא לא תצליח להתקיים כי זו הבטחה ליבתית ביותר של הקואליציה הזו והיא תיתקל באינספור מכשולים ותקלות, ודד־ליינים שהמציאות תייצר".

רוטמן התייחס גם לשיחות ההידברות שמתקיימות בין נציגי הקואליציה והאופוזיציה, והדיווחים על כך שהקואליציה תפעל גם ללא הגעה להסכמות. "אם האופוזיציה תישאר במקום של סרבנות אוטומטית לכל דבר וניסיון לפוצץ, אז נצטרך להתקדם עצמאית", אמר. "הקואליציה עשתה עצירה לטובת ניסיון להגיע להסכמה, מראה ומביאה המון הצעות שאמורות לנסות לייצר הסכמה, האופוזיציה התאהבה במחאה".

למרות המחאה חסרת התקדים שנמשכת זה השבוע ה-20 ברציפות, רוטמן ממשיך להתעקש על ההסכמה הרחבה בנוגע לנחיצות הרפורמה. "אני מחוייב לקידום העניין", אמר והוסיף: "אני מאוד אצטער ואיתי גם המצביעים של כל מפלגות המחנה, מצביעי מפלגות האופוזיציה והציבור כולו יצטערו אם הדבר הזה לא יקרה".