סוגיית הגיוס נחשבת למורכבת ונפיצה. בתוך הממשלה עדיין אין תמימות דעים בנוגע למתווה הגיוס, והנושא שחזר לשולחן הכנסת עורר סערה ומחלוקות רבות. חבר הכנסת מהליכוד אלי דלל התראיין היום (שלישי) ברדיו כאן ב', וטען כי לדעתו כולם צריכים להתגייס לצה"ל ושרת את המדינה.

לדבריו, "מי שצה"ל צריך - יגויס, ומי שלא - ילך לשירות לאומי. גם המפלגות החרדיות יבינו שהם לא יכולים להיות מובדלים מהחברה הישראלית".

כזכור, חבר הכנסת דלל התבטא אתמול גם נגד חוק "קרן הארנונה", וטען בישיבת סיעת הליכוד כי "חוק ארנונה לא נכון, לא מסכים. אתמוך בסיעה, אך יש דרכים אחרות לעשות את זה. יש בחירות עוד מתי שנה, אף ראש עיר לא אוהב שלוקחים לו כסף".

חבר כנסת נוסף מהליכוד, אביחי בוארון, הסביר היום את התנודות האחרונות בחלוקה המסתמנת של התקציב בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ברדיו 103FM. בנוסף, הפנה אצבע מאשימה להפגנות בקפלן, שלדבריו פוגעות בהשקעות בישראל.

"מדובר ב־13.5 מיליארד שבאמת היו אמורים להיות בבסיס התקציב, אבל מסיבות כאלה ואחרות לא נכנסו לבסיס התקציב", הסביר בוארון על חלוקת תקציב הכנסת. "כולנו היינו שמחים שהכספים האלו לא יהיו תחת הכותרת 'כספים קואליציוניים', אבל הציבור צריך לדעת שכשמדברים על כספים קואליציוניים לא מדברים על כופתאות שנותנים במחשכים. הכל חוקי ומתוקן".

עוד טען חבר הכנסת כי ההשקעות נפגעו בעקבות ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט: "ההפגנות לא פוגעות בהיצע ובביקוש במשק, ההפגנות פוגעות ברמת הוודאות שיש למשקיעים שבאים מבחוץ ורוצים להשקיע. כשמשקיעים רואים בקפלן, או ראו, כי היום כבר לא רואים את ההפגנות האלה כי הן התמוססו, אבל כשהם רואים בקפלן עוד הפגנה ועוד הפגנה הם שואלים את עצמם מה יש בציבוריות הישראלית".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103FM