משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, שוחח הבוקר (רביעי) בתכניתם של ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM על רקע מצעד הדגלים שעתיד להתקיים ברחבי ירושלים מחר והמצב הנפיץ, כאשר דובר חמאס בירושלים הכריז כי תוקפנות באל אקצא תוביל להסלמה. עוד התייחס לנושא הבנייה בעיר, וההגירה השלילית ממנה.

תגבור של למעלה מ-2,500 שוטרים: המשטרה נערכת למצעד הדגלים

"קודם כל זה חג שמח מאוד, ואנחנו מדברים על מיליון תושבים, מזרח ומערב. זו העיר הכי מורכבת בעולם מבחינת הרכבי האוכלוסייה, יש פה גם חרדים, גם ערבים וגם יהודים. ירושלים היא בתחילתה של מהפכה, וכשמדברים על תחילת מהפכה לא רואים את התוצאות מיד", ציין ליאון בפתח השיחה. "אנחנו בונים כרגע אלפי יחידות דיור בירושלים, 2 מיליון מטרים של תעסוקה ורכבת קלה. כל הדברים האלו יגרמו לכך שאוכלוסיית העיר תעלה יותר, צריך הרבה סבלנות". 

לטענה כי ההגירה השלילית בעיר לא מסתדרת עם התוכניות שלו, ענה ש"כשאנחנו מדברים על הגירה חיובית שהולכת להיות בעיר אני מדבר על אלפי יחידות דיור חדשות, מקומות שמגיעה לשם אוכלוסייה חזקה. מגיעים הרבה עולים חדשים לירושלים. פשוט צריך לבנות. אני לא יודע מתי נטשת ועזבת את ירושלים, אבל אני מדבר איתך על 15 השנים שלפניי, ממוצע הבנייה של יחידות דיור בין 2,000 ל־2,300. עדיין לא בנינו את הדירות, הן בבנייה ואי אפשר להביא אנשים לדירות לא מוכנות. אותם אנשים שיגיעו לעיר, ואותם אנשים שמתגוררים בעיר, וגם המטרופולין, הולכים לעבוד בשני מיליון מטרים. אני חייב לומר, אנחנו לא תל אביב וגם לא הייתי רוצה להיות בתל אביב, אבל מצד שני אנחנו אוכלוסייה מורכבת. יש גם אוכלוסייה חזקה מאוד, אוכלוסייה שמאוד אוהבת את העיר, והאוכלוסייה הזו הולכת להתחזק". 

עם זאת, הוסיף כי "לצערי, גם בקרב האוכלוסייה חזקה, וגם חרדים עוזבים את העיר. כל אחד בחלקו בעיר עוזב את העיר, אבל אני לא יכול להסתכל על מה שכרגע קיים או מה שהיה בשנים האחרונות, אני מסתכל קדימה. עוד שלוש שנים נשמע שתהיה פה הגירה חיובית חזקה מאוד לעיר". 

לשאלה מדוע לא הצטרף לשביתה של השלטון המקומי, אמר ליאון ש"בתוך שלוש שנים לפי הסימולציות של האוצר ירושלים תתרום לקרן הזו. אני מאחל לכל אחד שתמיד יהיה בצד הנותן ולא המקבל. יש נושא כלכלי פר אקסלנס, אני לא חושב שיש פה עניין פוליטי בכלל. מי שנתן את הרעיון הזה אלה אנשי האוצר שהם כלכלנים לכל דבר. ירושלים לא יכולה לשבות כיוון שאנחנו מדברים על תקציב סגור של ירושלים מול הממשלה, הגעתי להסכמה איתם, אנחנו סה"כ מעגל סגור של תקציב שאני בטח לא יכול ולא רוצה להצטרף לשביתה. לא הצטרפתי לשביתה בגלל שאנחנו מדברים על ירושלים ובירושלים מדברים על תקציב סגור והוא לא רלוונטי לשביתה. סתם לשבות בטח שאין לי סיבה, בטח שזה לא מתאים בירושלים לשבות. אבל כל אחד אומר את מה שהוא חושב וזה בסדר גמור".

באשר למצעד הדגלים והאם הוא יעבור בשקט, אמר ראש העירייה שהוא יעשה את כל המאמצים יחד עם המשטרה שכך יהיה: "מצעד הדגלים זה לא משהו שהמצאנו בשנתיים שלוש האחרונות, מדובר על מסלול קבוע של עשרות שנים שמתבצע כל שנה ושנה. זה שזה נהפך להיות איום כלשהו, זה לא רלוונטי הירי של הטילים ואני מקווה מאוד שהם לא יעזו לירות טילים עקב המצעד. בכלל, הם ראו שבוע שעבר שלא כדאי לירות טילים לכיוון תל אביב או בכלל".

בכל הנוגע לעלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית, הדגיש כי "אני באופן אישי לא עולה להר הבית מסיבות הלכתיות, כל אחד יעשה מה שהוא רוצה. כשמדובר ביום ירושלים, זה שאני חוגג את ירושלים מאוחדת, בשום אופן אני לא רואה את זה כצעד שמתגרה מול התושבים הערבים במזרח העיר, אנחנו גרים יחד, חיים יחד. אין פה שום התגרות ואם הוא חושב לעשות את זה שיעשה את זה".

סייעה  בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM