ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני השלימה את דיוניה אתמול ואישרה את הצעת חוק התקציב וחוק ההסדרים לשנים 2023-2024. חבר ועדת הכספים, ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) שוחח היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והגיב לביקורת הקשה על תקציב: "לצערי האופטימיות והפסימיות במחוזיתנו נעה לפי הפוזיציה. אני אומר לך בתור מי שנמצא בוועדת הכספים ועבר ביסודיות על נושא התקציב - התקציב מצויין למדינת ישראל, יש בו המון בשורות.

"כרגע הרעש של הארנונה זה מה שהסיט בעיקר את תשומת הלב, בגלל המעורבות של חלק מראשי הרשויות, אבל זה תקציב מצויין שיש בו בשורות גם בנושא יוקר הדיור. רפורמה באמת מהפכנית בכל הנושא של רישוי עצמי, פרויקטים של עד 9 קומות יוכלו ללכת למסלול מהיר של אדריכלים פרטיים מורשים, שאחרי שיוציאו את תיק המידע מהעירייה האדריכליים יוכלו לרוץ עם הפרויקט ולתת היתר בנייה. מסלול שיוריד עומס עצום מכל הוועדות המקומיות שמתעסקות עם הפרויקטים האלו ויאיץ את נושא התחלות הבנייה. יש בשורה בנושא הקצבאות והתמיכה", טען.

בהמשך, הבהיר: "אני לא רואה בעיה עם החרדים. אני לא רואה בלימוד התורה בעיה או משהו שמעכב את מדינת ישראל אלא להפך, זה ערך חשוב במדינת ישראל. חמאד עם כל הכבוד הוא כיהן תחת שר אוצר שרצה לקחת את החרדים במריצות ולזרוק אותם איפשהו. הנושא של התמיכות בחרדים הוא נושא חשוב והוא מתקן במעט את מה שעשו להם בשנה וחצי האחרונות. מי שמכיר את העולם החרדי יודע מצויין ששום בן תורה יפסיק את לימודיו בגלל תמיכה כזו או קיצוץ כזה, התורה ערך עליון שם ויעשו כל מה שצריך".

"מה זה אותו קיצוץ שעשתה הממשלה הקודמת? במי הוא פגע? במי שכן הולכים לעבוד, הקשה עליהם הרבה יותר את עול הפרנסה. יש גם ככה נטייה של הציבור החרדי בשנים האחרונות יותר לצאת לעבודה, יותר להשתלב במה שנקרא הכוח היצרני, וזו נטייה טבעית. אם אנחנו ננסה להיות פופאי ולחשוב שאנחנו יודעים יותר טוב מהחרדים מה נכון שהם ילמדו ומה נכון שהם יעבדו ואיך ינהלו את חייהם - נשיג בדיוק את התוצאה ההפוכה", הוסיף. 

על המאבקים בתוך הליכוד והשיח בין החברים, אמר: "סיעת הליכוד מאופיינת בהרבה ייצריות וריבוי דעות. זה בסדר שיש את הוויכוחים האלה בתוך הבית. אני גם עם אשתי מתווכח לפעמים. בסוף, גם בסיעת הליכוד אנחנו יודעים להתאחד וללכת יחד אחרי שהתקבלה החלטה בסיעה, לכן אני לא מתרגש מכל הדברים האלה, ההפך - אני רואה בזה תהליך בריא".

על השיחות שמתקיימות בין קואליציה ואופוזיציה בבית הנשיא בנושא הרפורמה המשפטית, אמר: "שום לא דבר לא על סף פיצוץ - מי שמגיע לשם, יש לו אחריות לציבור הישראלי. הנשיא הבהיר כי יעשה כל מה שיכול כדי לסייע. אני חושב שיש סיכוי. אני מקווה שנצא משם עם התחלה של הסכמות רחבות. הרפורמה או חלקים ממנה יצטרכו לעבור, אני לא רואה מצב שבו מסיימים את השיחות בלי שהשגנו שום דבר - אני מקווה שזה יהיה בהסכמה".