חבר הכנסת מיכאל ביטון שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על יוקר המחייה וטען כי הממשלה נכשלת בהורדת המחירים ומניעת ההתייקרויות, אפילו של המוצרים הבסיסיים ביותר: "הם זורים חול בעיניים, הכלכלה הימנית הקפיטליסטית והלא רגישה פשטה רגל", טען.

יוקר המחייה: "החברות והיצרנים מזהים את החולשה של הממשלה"

בפתח דבריו אמר כי "נוצר פה מצב חסר תקדים, ממשלה מבטיחה לטפל ביוקר המחיה ומשקיעה 13 מיליארד בכסף קואליציוני, איפה הכסף שהבטחתם כדי לעצור את יוקר המחייה? שר האוצר אמר שהוא יבלום את ההתייקרות בחלב המפוקח, והנה שתי פעימות של התייקרות. כמעט 12 אחוז של התייקרויות. חלק מזה קרה בהיגיון כי המחלבות לא קיבלו את כל מה שמגיע להן. באירופה מסבסדים את החקלאות, וכך אפשר להוזיל, זה הדבר שלא נעשה בישראל. הם רוצים פתרונות שלא עולים לאוצר שקל. 

"יש הרבה דרכים להוזיל את הירקות והפירות. אנחנו מדברים על ממשלת ימין ,הם אומרים להוריד מיסים. יש להם הזדמנות להוריד את מס הבלו, מע"מ על פירות וירקות, לתת תמיכה ישירה לחקלאים. היה להם חוק על מונופלים בייצור ובייבוא מזון, חוק שיפרק את המונופלים. תוך שלושה שבועות הם הסירו אותו מחוק ההסדרים. אין מספיק כוח של המדינה. 

הוא תקף: "יש חול בעיניים. הבטחתם חינוך חינם. זיכוי מס נתנו לפניכם. זה לא חינוך חינם. הפשע החברתי של ישראל זה דור העובדים שהיו עובדי קבלן ויצאו בלי פנסיה. קשיש עם פנסיה סבירה ישרוד, לקשיש בלי פנסיה צריך לתת כסף. שלא יהפוך לעני שנסמך על קצבת זקנה בלבד. 

"הכלכלה הימנית הקפיטליסט והלא רגישה פשטה רגל, זה הרג הדיור הציבורי. לא יהיו הכנסות על מחירות, לאט לאט הם מעלימים את הדיור הציבורי. הרוח הזו שמתעלמת מהחלשים ויודעת להיות נדיבה לסקטורים אבל לא להגיע לדיור הציבורי ולמגן את הציבור, אלה מעשים שלא ייעשו ולכן שר האוצר לא מקבל ציון גבוה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm