מעמיק המשבר בין הליכוד לעוצמה יהודית: חברי הסיעה יצאו היום (רביעי) ממליאת הכנסת בזמן הצבעה על חוק של האופוזיציה כמחאה על הקיצוץ בתקציבי הנגב והגליל. גם יו"ר המפלגה איתמר בן גביר יצא מהמליאה אף הוא וקיים פגישה עם רה"מ בנימין נתניהו, במהלכה הבהיר בן גביר כי "אנחנו במשבר רציני" ותקף: "אם הליכוד רוצה בחירות במקום תקציב לנגב ולגליל - קדימה". 

השיחה שהתקיימה בין נתניהו ובן גביר הייתה קצרה ובמהלכו דנו על תוספת תקציב, ונתניהו אמר "נשתדל, נעשה מאמץ". גורמים בסביבת בן גביר אמרו כי שיחה דומה התקיימה בין השניים לפני מספר ימים וגם אז נתניהו אמר ש יעשה מאמץ, אך לא התקדם בנושא.

בפגישה עם נתניהו אמר לו בן גביר: "אנחנו במשבר רציני. בסוף אתה רה"מ, ואם שר האוצר שלך לוקח כספים מנגב ומגליל, מעביר למקומות אחרים ומשאיר להם רק 450 מיליון ש"ח - זה לא סביר, זה בלתי אפשרי".

לדבריו, "בצלאל סמוטריץ' עושה נזק לכולנו, הופך אותנו למגזריים, לסקטוריאליים, לאנשים שנותנים ג'ובים למקורבים. במקום לדאוג לפריפריה, לנגב ולגליל, במקום לתת לכלל הציבור בישראל השר סמוטריץ לוקח אותנו למקומות הלא טובים".

לדברי מקורבי בן גביר, במהלך אותה השיחה רה"מ הקשיב, אך לא הבטיח פתרון קונקרטי, ורק אמר כי יבדוק את הנושא.

לטענת אנשי עוצמה יהודית, ברקע הדברים אומר בן גביר בשיחות סגורות: "אנו במשבר אמיתי, ראש הממשלה צריך להיכנס לסוגייה הזאת ולפתור אותה. יש לו אחריות כראש הממשלה. שמענו היום תדרוכים של הליכוד, דיברו על בחירות. אם הליכוד רוצה ללכת לבחירות במקום לתת תקציב לנגב ולגליל - קדימה. אנחנו באנו לממשלה כדי לדאוג לפריפריה ולביטחון האישי".

בתוך כך, בכירים בקואליציה תקפו את בן גביר וטענו: "לאיתמר בן גביר אכפת יותר מסיקור תקשורתי מאשר לשמור על ממשלת הימין ושלמות הקואליציה. בממשלה פותרים בעיות יחד, ובניגוד לספינים שלו, הוא לא היחיד שאכפת לו מהנגב והגליל. אולי באמת עדיף שיפילו את הממשלה, נלך לבחירות, והציבור יעיף את מי שהפיל את ממשלת הימין. עליית ממשלת שמאל תהיה על ראשו".

שר התרבות מיקי זוהר אמר בגל"צ: "ההתנהלות של בן גביר לא יכולה להמשך, זה יוביל בוודאות להפלת הקואליציה ולכך שנשב המון שנים באופוזיציה. אנחנו רוצים להגיע להסכמות אבל לא בכל מחיר".