רועי נוימן, מראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, שוחח הבוקר (חמישי) בתכניתם של סיון כהן וניסים משעל ב-103FM והתייחס להפגנה שהתקיימה אתמול בעיר בני ברק, זאת כחלק מהבעת ההתנגדות על חלוקת התקציב והכספים הצפויים לעבור למגזר החרדי. 

בצל סערת הכספים הקואליציוניים: ארגוני המחאה צעדו בבני ברק
עיתונאי חרדי על ההפגנה בבני ברק: "רוצים לשים אצבע בעין"

לשאלת המראיינים מה ראשי המחאה רוצים מהתושבים של בני ברק, ענה נוימן ש"הולכים ומשקיעים פה כסף בשביל שהילדים החרדים שלא עשו שום דבר רע לאף אחד לא ילמדו לימודי ליבה, לא יוכלו להיות אזרחים ישראלים שמשלמים מיסים, מכניסים אותם עוד ועוד למעגלים של עוני. אנחנו לא רוצים שום דבר מהרחוב החרדי, גפני גר בעמקי בני ברק ולהפגין לו מחוץ לבית זו בעיה בטיחותית, לכן בתיאום עם המשטרה החלטנו לעשות צעדה. המטרה שלנו היא לא למחות נגד הציבור החרדי, יש לנו בעיה עם ההנהגה של הציבור הזה. גפני הוא המנהל של הביזה שמתנהלת כרגע בכנסת. מעולם לא נעשה שום דבר כזה. הכסף שהולך הולך להרוס כלכלית את המדינה הזו דורות קדימה", כך לדבריו.

עוד המשיך והוסיף: "ילד הוא ילד הוא ילד, ולכל הילדים בישראל מגיע הזדמנות להצליח בחיים - זה מגיע עם זה שיהיה להם את הכלים להצליח. ילד שלא לומד ליבה לא תהיה לו דרך להצליח בחיים. אם הוא יוצא ממערכת החינוך כשהוא לא יודע מתמטיקה, אנגלית, הוא לא מתקבל לעבודה, הוא הופך להיות נטל כלכלי על המדינה. גוררים את המדינה הזו למטה. במקום לקחת את כל ה־13 מיליארד ש"ח ולהשקיע אותם בבעיות שיש לכל הציבור במדינת ישראל, הולכים ומשקיעים את הכסף הזה בהנצחה של עוני. הורסים את המדינה. עכשיו מביאים חוק השתמטות מלא. אנחנו דורשים חלוקה".

באשר לטענות כי ההפגנות הללו יוצרות קרע חברתי, נוימן סתר את הדברים: "מהסרטונים שראיתי הייתה הפרעה לשידור ולא אלימות. אנחנו מתנגדים לאלימות בכל מקום, המפגינים שלנו חווים תקיפות משולחיו של ראש הממשלה על בסיס שבועי. איפה את מצפה שנפגין? מי שעושה את הביזת כנסת, גפני במשך 10 שנים או יותר היה יו"ר ועדת הכספים, הוא מעולם לא התנהל בצורה כזו. הביאו פה עשרות סעיפים פשוט הזויים".

לסיום, אמר: "יש עשרות תמונות של אנשים שקיבלו את המפגינים שלנו עם שלטים של שמאלנים בוגדים. אם אתם חושבים שההפגנה אתמול לא אותנטית, באמת שאין פה חיבור למציאות. אנחנו כועסים, זועמים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM