ח"כ משה סעדה ('הליכוד') שוחח הבוקר (חמישי) בתכניתם של ניסים משעל וסיון כהן ב-103FM והתייחס למתיחות בינו לבין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והשמועות על משבר בקואליציה סביב העברת התקציב.

פיצוץ בישיבת הממשלה: בן גביר הודיע - "עוצמה יהודית מתנגדת לתקציב הזה"

"זה מתאים לרגעים לפני העברת תקציב, כל אחד מנסה לקחת עוד קצת, מאמין שהקצת הזה חשוב לו לממש את החזון שלו. אבל בסוף יש עוגה והיא מצומצמת. כל אחד רוצה יותר תקציב למשרד שלו ומטבע הדברים יש משיכת חבל", הסביר בפתח הריאיון.

עוד המשיך ואמר: "מדובר בתקציב דו שנתי, אנחנו מאמינים בחינוך שוויוני לכולם, וכן השווינו את החינוך החרדי לכל החינוך במדינת ישראל והתקציב הזה חשוב לנו. זהות יהודית זו תודעה, ציונות, כולם מבינים שזה נכון ואין בזה מחלוקת. התקציב שלנו הוא תקציב בשורה. אני רוצה להזכיר את התקציב הקודם של ממשלת השינוי, היה שם תקציב של 50 מיליון ש"ח לאורבך. חצי מיליארד לעבאס. לא הכסף של התוכנית חומש. אני חושב שיוקר המחיה הוא אחד הדברים החשובים וזה לא עומד בסתירה, גם החינוך החרדי. יש בשורה ענקית, העניין של המעונות, ההוזלה".

לטענת המראיינים כי מדובר בתכנית שאין בה הגיון, השיב סעדה: "לבן שלי ולכל השאר זו בשורה ענקית, חיסכון של אלפי שקלים. אני חושב שיש בעיה אחרת שהיא לא קשורה לזה שהפחתנו את העלויות של ההורים, היא קשורה לזה שהשכר נמוך וגם בזה מטפלים. לאותם הורים שעובדים קשה ויש להם שני ילדים, זו בשורה ענקית. זה יקרה מהראשון בספטמבר".

חבר הכנסת סתר את השמועות על משבר בקואליציה: "צר לי שאני לא רואה את מה שאתם רואים. זה פייק משבר, זה לא קרוב למשבר, זה משיכת חבל. בסוף יגיעו לעמק השווה ואני לא אפתיע אתכם אם בסוף יהיה תקציב שבוע הבא. זה פייק משבר, הצגה בעיניי. זה מיותר, לא צריך להתנהג ככה אבל כנראה אנשים מתנהלים באופן אחר. זה מסתיים שבוע הבא, יום חמישי. יש בעיה בחברה החרדית, החינוך שלהם לא שוויוני ומצד שני יש בעיה שהם לא לומדים לימודי ליבה. אין מחלוקת שראוי להשוות אותם, ראוי לתת להם בדיוק כמו כל ילד אחר. רק מה הטענה? שהם לא לומדים לימודי ליבה. דבר ראשון שעשינו השווינו כי מגיע להם. אני חושב בתפיסת העולם שלי, אני לא אפגע בילד בגלל שאני רוצה לתת לו את האמונה שלי באופן של כפייה. לימודי ליבה צריך לשכנע אותם, אי אפשר לכפות. אני חושב שחשוב לימודי ליבה, לשכנע אותם, לרתום אותם. תראו איזה פלא, החברה החרדית, היום 80 אחוזים מהנשים החרדיות עובדות. זה לא קורה ברגע, זה קורה כי הם הופכים להיות חלק מהחברה הישראלית, גם בעניין הזה, בצבא, בלימודי הליבה. זה קורה, זה יקרה".

בכל הנוגע לכעס מצידו של הציבור החילוני, אמר סעדה ש"אין לי בעיה שילמדו תורה, אבל יש ערך חשוב לא פחות ביציאה לעבודה. ההבדל בינינו, אנחנו מסכימים על העיקרון, רק אני אומר שזה תהליכים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM