ציפי לביא, אקטיביסטית פמניסטית חרדית, שהשתתפה במחאות שהתקיימו בקפלן ואף נאמה בהן, שוחחה הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM והסבירה מדוע החליטה לנקוט צד בהפגנות נגד הרפורמה, כאישה חרדית. 

בצל סערת הכספים הקואליציוניים: ארגוני המחאה צעדו בבני ברק
ממובילי המחאה על ההפגנה בבני ברק: "איפה מצפים שנפגין? הם מנציחים את העוני"

"אני חרדית ליברלית, אחרי הנאום בקפלן כמויות הטלפונים וההודעות שקיבלתי, מנשים הכי מיינסטרים, שקיבלו את הנאום מצולם דרך מייל, זו הרמה שבה זה נפוץ. יש לנו כמה מאות פעילות. אבל כמה נשים אני מייצגת? הרבה יותר נשים שמזדהות עם הערכים שלנו".

לשאלה על מה היא נלחמת, ענתה לביא: "בעיקר לייצוג בכנסת, כי כרגע המצב הוא שגברים מדברים בשמנו ועלינו, ולנו אין באמת מקום ליד שולחן המחוקק, ליד שום שולחן מקבלי ההחלטות. זה דבר שהוא חמור. 6 וחצי אחוזים מהאוכלוסייה לא מיוצגים בכנסת, זה דבר שצריך לשנות אותו. בקפלן דיברתי על בית הדין הרבני ועל זה שההפיכה המשטרית תסדר לו הרחבת סמכויות. זה דבר שהוא בראש ובראשונה מסוכן לנשים חרדיות. אני פעילה פוליטית, בוודאי. יש לי תא חרדי ב'יש עתיד'. בחרתי מבין המפלגות את המפלגה שתשרת את המטרות שלי. אני מקדמת לימודי ליבה, שוויון זכויות לנשים. אם הייתי פותחת תא חרדי בליכוד זה כן היה בסדר?".

עוד המשיכה והוסיפה: "המאבק הזה, איך שהוא נהיה, זו מלחמת מגזרים. מה שהיה אתמול בבני ברק זה דבר שלא צריך לקרות. לא צריכה לקרות פה מלחמת מגזרים. אני גרה בבני ברק, והייתי תקועה בפקקים אתמול. אני בקשר עם מארגני המחאות מכל הסוגים, והם יודעים את דעתי על המחאות בבני ברק. הם עדיין חושבים שזה דבר שהוא יעיל למטרה שלהם. בסופו של דבר, כולנו יודעים שרוב האנשים במדינה הזו לא מעוניין בהפיכה המשטרית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM