ברקע תהליכי העברת תקציב המדינה, ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, כתב היום (חמישי) פוסט סוער בטוויטר, בו תקף את הממשלה המכהנת.

העלאת משכורות והורדת המע"מ: תכנית "התקציב האלטרנטיבי" של לפיד נחשפת

"לפוליטיקאים החרדים יש שיטה: ברגע שאתה מבקר אותם, או מביע ספק קל בצדקתם, הם מיד צועקים 'שנאת חרדים! אנטישמיות!' וכולם מתכווצים ומשתתקים. הרי שנאה היא דבר נורא. אז לא, חס וחלילה, אין פה שום שנאה. הפוך, הדיון הוא על אהבה. אנחנו אוהבים את הילדים שלנו, ואנחנו רואים איך משתמשים בכסף שלנו כדי להרוס להם את העתיד. שוד הקופה הציבורית שמתנהל לנגד עינינו הוא גם שוד העתיד", כתב לפיד.

"השנה, 20 אחוז מתלמידי כיתות א' הם חרדים. הפוליטיקאים החרדים לא דנים רק את הילדים שלהם לעוני, הם דנים לעוני את החברה הישראלית כולה. בעבר, מדינת ישראל יכולה היתה לממן את החרדים שאינם עובדים, כי המספרים היו קטנים בהרבה. היא כבר לא יכולה. הילדים שלנו לא יעמדו בזה". לפיד הזהיר: "כלכלית, הם הולכים להיות הדור הראשון של המדינה שיהיה עני יותר מהוריו. ערכית, איך שלא תסובבו את זה, מדובר בחוזה חברתי לא הגון, מפני שנתח הולך וגדל מההכנסות של מעמד הביניים הישראלי ישמש כדי לפרנס אנשים שלא עובדים".

אישור תקציב המדינה בישיבת הממשלה  (צילום: ללא קרדיט)
אישור תקציב המדינה בישיבת הממשלה (צילום: ללא קרדיט)

הוא הסביר: "הבעיה היא שכבר עכשיו רק 51% מהגברים החרדים עובדים, ובעתיד יעבדו הרבה פחות, מפני שזו תהיה התוצאה של התקציב שעובר עכשיו. מיליארדי שקלים יושקעו כדי לוודא שבבתי הספר החרדים לא ילמדו מקצוע, לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית. אם הם ינסו לצאת לשוק העבודה, הקצבאות שלהם יפגעו".

עוד הזהיר כי "אנחנו המדינה היחידה בעולם שמשלמת לאנשים כסף כדי לוודא שהם לא רוכשים מקצוע ולא עובדים. הממשלה משקיעה סכומים חסרי תקדים כדי לוודא שהילדים האלה לא יצטרפו בעתיד לשוק העבודה. למשפחה חרדית יש בממוצע 6.7 ילדים (לפי נתוני הלמ"ס). זה מה שיצטרכו הילדים שלנו לממן".

לבסוף, סיכם לפיד: "מה שמדינת ישראל זקוקה לו הוא בדיוק הפוך. תוכניות הכשרה מקצועית בהיקפים רחבים, התאמה של לימודי המתמטיקה והאנגלית למערכות החינוך החרדיות, עידוד של יזמות עסקית במגזר החרדי, להציב כיעד לאומי את אחוזי החרדים בארה"ב ובאירופה שיש להם תואר אקדמי. הבעיה היא לא היהדות, ולא לימוד התורה, הבעיה היא שאני לא יודע מה להגיד לילדים שלי. אני לא יודע איך להסביר להם שממשלת ישראל החליטה לממן את הרס העתיד שלהם, והיא עושה את זה בכסף של אבא ואמא שלהם".