שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, דרש היום (חמישי) מחבר הכנסת משה גפני ומדגל התורה כי סיעת יהדות התורה תתנגד לתקציב המדינה, זאת "משום שבממשלה לא מכבדים את ההסכמים בנוגע לחינוך החרדי כפי שהבטיח נתניהו".

ח"כ מהליכוד: "אם ננסה להיות פופאי עם החרדים - נשיג את התוצאה ההפוכה"

במכתב דחוף לחבר הכנסת גפני, כתב גולדקנופף: "מתוך אחריות משותפת לעתידם של מוסדות התורה המתמודדים מזה שנים עם קשיים תקציבים אדירים. כולנו עומדים ומצפים כי הממשלה, בה בחרנו, תעמוד בכל סעיפי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת הליכוד לסיעת יהדות התורה".

על כך שלא כיבדו את הסעיפים עליהם סוכם בהסכמים, כתב: "מדובר בהפרה ברורה וכואבת של הסכם קואליציוני, שנחתם אך לפני חודשים אחרים. הסכם אשר אמור להעניק לציבור הבוחרים את מה שהבטחנו להם בערב הבחירותץ. אמנם נרשמה הצלחה במספר נושאים הודולת לפעילות משותפת, אך אין בכוחה לגרוע את אחריותנו לשאר הנושאים המהותיים.

על התקציב, שלטענתו "עלול לפגוע ביכולות הפיננסיות של קיום עולם התורה, ועלול להשליך על מאות אלפי עמלי ולומדי התורה בכוללים ובישיבות", דרש גולדקנופף: "לא ניתן ידינו לתקציב כזה. עד לתיקון המצופה וההכרחי של כלל הסעיפים, נאלץ להצביע נגד התקציב. עלינו להבהיר לראש הממשלה כי אין לו מנדט להתעלם ממה שסוכם בהסכם הקואליציוני".