עמר בר לב, לשעבר השר לביטחון פנים, שוחח הבוקר (חמישי) עם סיון כהן בתכניתה ב-103FM והתייחס לעליית חברי הכנסת להר הבית ביום ירושלים, ביניהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כאשר נשאל מה הוא חושב על כך, ענה: "זה עניין של אחריות, אני חושב שזה היה דבר שגוי, שחייב את מערכת הביטחון להשקיע עוד מאמצים סביב העלייה שלו. חבל מאוד שהחליט לעשות את זה, אבל יש כל כך הרבה דברים שחבל ששר הטיקטוק עושה אז התווסף עוד דבר אחר". 

לשאלה האם בן גביר עתיד לפרק את הממשלה הנוכחית, אמר בר לב כי "המשבר הזה הוא משבר שהמטרה שלו כמו כל הפעולות של שר הטיקטוק זה תקשורת. הבעיה העיקרית שבארבעת החודשים שהוא שר, ביטחון הפנים בישראל הדרדר בצורה שלא הייתה כמותה הרבה שנים. כיוון שיכולות ההנחיה שלו והניהול שלו, כולנו רואים שהן לא קיימות, לכן לדעתי זה רק שאלה של זמן עד הרגע שהוא יתחיל להאשים את ראש הממשלה ושר הביטחון בכל הכישלונות שלו. בסופו של דבר הוא יפרוש מהממשלה, האם זה ייקח חודש או שמונה? אני כמובן לא יודע, אבל אין ספק שהדבר היחיד שמעניין אותו זה ההופעות התקשורתיות שלו. ביטחון הפנים קורס, פשוט קורס תחתיו". 

בכל הנוגע לחלוקת הכספים הקואליציוניים, ציין השר לשעבר: "אין ספק שחשוב לחזק את הנגב והגליל, לכן אני לא נכנס לעניין הפוליטי סביב הנקודה הזו. אבל הצורה שבה הוא מתנהל, פיל בחנות חרסינה זה תיאור עדין, ואנחנו רואים שוב, התפקיד העיקרי שלו זה להעלות את ביטחון הפנים של אזרחי מדינת ישראל ומה שקורה זה בדיוק הפוך - שר כושל שימשיך להיכשל, זה לא ביכולות שלו".

בר לב נשאל מדוע לא הפגין אמש בבני ברק, והשיב כי "אני אזרח פרטי, ובתור אזרח פרטי, שכמובן מתנגד להפיכה המשטרית, במקומות שאני יכול לבוא ולהפגין, להשפיע, ובמקומות שאני יכול גם לשאת דברים אני עושה את זה. במקומות שאני לא יכול אני לא עושה את זה. אני אמשיך להגיע להפגנות. מחבר בממשלה חזרתי להיות אזרח מודאג כמו רוב אזרחי מדינת ישראל מניסיונות ההפיכה האלה. אני בהמשך אמשיך לקחת חלק.

לסיום, נשאל האם עדיין מדובר במחאה על הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, או שמא זו מחאה רחבה יותר, ועל כך ענה: "המחאה היא על הרפורמה, זה המיקוד של המחאה. כמובן שיש כל מיני נושאים שקשורים בצורה מלאה או חלקית למחאה. אני לא חלק ממארגני המחאה וכו', אני אזרח פרטי בעניין הזה. לכן את ההחלטות האסטרטגיות של מובילי המחאה, האם להוסיף למחאה נושא כזה או אחר, זה הם עושים את השיקולים שלהם. עם רובם אני מסכים. אבל זה לא משנה, אני חושב שהמחאה הזו השיגה הישג עצום - ההפיכה נבלמה והיום יש את השיחות בבית הנשיא, שאני מאוד מקווה שיצליחו. אם הן לא יצליחו אני מאמין שיש סיכוי גדול שלא נחזור למצב שהיינו בו לפני חודש וחצי ושההפיכה הזו לא תקרה".


סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM