בכל שנה מצוין יום ירושלים עם מצעד הדגלים שמתהלך בכל רחבי העיר. השנה, פעילי המחאס החלו הסתה דרך הרשתות החברתיות וקראו לתושבי מזרח העיר הפלסטינים להגיע לעימותים עם החוגגים היהודים ולהתבצר בהר הבית על מנת שלא יוכלו לעלות אליו. מנכ"ל "הביטחוניסטים", תא"ל (מיל') אמיר אביבי, שוחח היום (חמישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, על החשש מעימותים במצעד.

גפני לנתניהו: מבקש ממך למנוע מחברי כנסת את העלייה להר הבית"

בפתח הראיון אמר תא"ל אביבי: "את מצעד הדגלים אנחנו חוגגים מאז המלחמה, המצעד הראשון היה מיד אחרי זה ב־68', מאז ועד היום חוגגים את המצעד הזה. בשנים האחרונות, עם היכולת הרקטית של חמאס ועם כל ההסתה שאנחנו רואים ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים, זה הפך להיות אירוע ביטחוני. באמת יש היערכות נרחבת גם ביהודה ושומרון גם במזרחי ירושלים של המשטרה וכמובן עם אפשרות כזאת או אחרת שחמאס ירצה לירות".

"אנחנו רואים את האיומים, צריך לומר שאחרי המבצע בעזה, אחרי שצה"ל הצליח לחסל את כל צמרת הג'יהאד האיסלמי ולהראות יכולות גבוהות של כל אירגון, גם איראן מבינים שקודם כל הצבא בכשירות מלאה, העם שלנו יודע להתלכד ברגע האמת. ועניין החיסול של הבכירים, אני חושב שהוא גם מעביר מסר מרתיע לחמאס שהוא צריך לחשוב טוב אם הוא באמת רוצה לנסות אותנו בעניין הזה".

כאשר נשאל באשר לנקודה הרגישה שעלולה להבעיר את השטח במהלך המצעד, הדגיש: "אני חושב שפחות יש פה עניין של נקודה רגישה אלא יותר החלטה אסטרטגית מלכתחילה אם הם רוצים להשתתף או לא. שנה שעברה השתתפתי במצעד, היה מצעד ענק מלא אנשים וחמאס לא ירה, לא ירה כי אולי לא התאים לו לירות. אני לא חושב שבסוף זה יהיה תוצאה של מה יהיה במצעד אלא יותר האם באמת הם רוצים מלכתחילה להסתכן בעימות הזה. נצטרך לראות, קשה לדעת עם הארגון הזה".

"אסור לנו ליפול למלכודת הזאת וזה בדיוק העניין של לשמר את ירושלים מאוחדת", אמר על ההצעות לשינוי המסלול לאור המצב הרגיש. "בסופו של דבר המצעד הזה עובר בלב של העיר העתיקה, אין שום סיבה שזה יהיה אחרת ואסור בשום פנים ואופן להסית את המצעד רק לכיוון הרובע היהודי. בסוף, ירושלים באמת מאוחדת וצריך לשמר זאת ככה ולא להתרגש מהאויבים שלנו. ברגע שמתחילים עם הסחיטה והאיומים אז מתכופפים לזה".

ח"כ בועז ביסמוט לקראת מצעד הדגלים: "יש לכם דגל, תביאו אותו"
עוד טען: "יהודי בארץ ישראל, בכל מקום שהוא רוצה ללכת, הוא צריך להיות בטוח. אנחנו רואים בשנים האחרונות את חוסר הביטחון מתגבר, המערכה נועדה בדיוק לגרום לזה שבכל מקום נרגיש בטוחים, בין אם זה בערים מעורבות, בין אם זה במזרח ירושלים, בגליל, בנגב או ביהודה ושומרון. התופעה הזאת נמצאת בכל מקום ואני שמח שעושים את המצעד הזה כמתוכנן".

לבסוף, סיכם: "אני חושב שדווקא כשאנחנו גאים ומניפים את הדגלים שלנו לשמיים זה דווקא יוצר יותר ביטחון ויותר הרתעה מאשר מדרדר את הביטחון. אסור להשפיל מבט, אנחנו צריכים להיות שמחים, לחגוג את איחודה של ירושלים כפי שעשינו מהיום הראשון ואם צריך לשמור על עצמנו נעשה זאת. עצם הקיום שלנו כיהודים בארץ ישראל זה דבר שמביא איתו טרור ובעיות. ואנחנו צריכים לדעת את זה, זה לא קשור למצעד כזה או אחר, זה כל דבר שקשור לציונות ולהימצאות שלנו בארץ הזאת".