סערת קרן הארנונה ממשיכה: בישיבת הנהלה משותפת של מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי שהתקיימה היום (חמישי), הוחלט על המשך המאבק בחוק "קרן הארנונה". בישיבה הוחלט, בין היתר, על "העברת צעדי המאבק לפגיעה בממשלה ולא בתושבים", ובעקבות זאת, תופסק השביתה ברשויות המקומיות ויעתרו לבית המשפט.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה ליועמשי"ת בדרישה לייצוג עצמאי בנושא שביתת השלטון המקומי: "תגובתך לעתירת התעשיינים אינה מייצגת את עמדתי", כתב. עוד הוסיף: "מדובר בשביתה פראית ובלתי חוקית, המהווה שימוש לרעה בכוח והתנערות מחובתו של השלטון המקומי כלפי תושביו. השביתה נוגדת פסיקות קודמות של בית המשפט העליון. קראתי בתדהמה את 'תגובת המדינה' שהוצגה אתמול על ידי מחלקת הבג"צים בעתירה שבנדון, שעניינה עתירת התאחדות התעשיינים כנגד החלטת השלטון המקומי להשבית את שירותיו או חלק מהם במסגרת מאבקו נגד 'חוק קרן הארנונה' שמקדמת הממשלה כחלק מחוק ההסדרים. מצופה היה כי כמי שאמונים על ייצוג האינטרסים של המדינה ושל אזרחיה, לא תשבו על הגדר באיזו תגובה רפה, אלא תתייצבו איתן נגד השביתה".

כזכור, לאחר דיון סוער בוועדת הכספים, החוק להקמת קרן הארנונה עבר ביום שני האחרון לקריאה שנייה ושלישית ברוב של 10 חברי כנסת מול שמונה מתנגדים.

הרשויות המקומיות כמובן התנגדו, והשלטון המקומי יצא להילחם כנגד היוזמה. טענת המתנגדים היא שמדובר בפגיעה גדולה ברשויות וכי הדבר לא יסייע בפתרון משבר הדיור. אחרים אמרו כי מאחורי ההצעה עומדים שיקולים פוליטיים, שמטרתם החלשת השלטון המקומי והעומד בראשו חיים ביבס.