משרד הראש הממשלה השיב היום (ראשון) לעתירה של התנועה לחופש המידע, ופירסם את דוח הוצאות מעון ראש הממשלה לשנת 2022.  מהנתונים עולה כי לראשונה מזה עשור ירד מימון הוצאותיו הפרטיות של ראש הממשלה מתחת למיליון שקלים. בשנת 2022 עמדו הוצאות מעון ראש הממשלה על כ-743 אלף שקלים, מדובר על סכום שנמוך ביותר מ-50% מהוצאות המעון ב-2021, השנה בה החליף נפתלי בנט את בנימין נתניהו בתפקיד – אז עמד הסכום על 1.9 מיליון שקלים. בשנת 2019, בזמן כהונת נתניהו, עמדו הוצאות המעון הרשמי על מעט יותר מ-2 מיליון ש"ח.

כזכור, בשנת 2022 מעון ראש הממשלה ברשמי בירושלים עבר שיפוצים נרחבים וראשי הממשלה שכיהנו באותה שנה התגוררו במעון חליפי. ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט המשיך להתגורר בביתו ברעננה – שעבר התאמות מתוקף תפקידו. בחודשים שבהם כיהן יאיר לפיד כראש ממשלה חליפי, לאחר ההחלטה על פיזור הכנסת, התגורר בדירה הסמוכה למעון, המכונה "בלפור 2". לפיד ביקש החזרים על הוצאותיו הציבוריות בלבד, ומימן בעצמו את הוצאותיו הפרטיות.

בשנת 2022 הוציא מעונו של בנט ברעננה 15-25 אלף שקלים בחודש על מזון. סעיף זה בדוח תואם את הצהרתו של בנט באפריל 2022, כאשר פרסם את הוצאות מעונו בתגובה לפרסומים של אילה חסון בחדשות 13.

טבלת ההוצאות המלאה:

דו"ח הוצאות מעון רה"מ בתקופת בנט ולפיד by maariv on Scribd

עו״ד רחלי אדרי, מנכ״לית התנועה לחופש המידע אמרה לאחר פרסום הנתונים: "לאחר עשור של הוצאות גבוהות שהגיעו למיליוני שקלים, אותם מימן הציבור הישראלי, לראשונה הוצאות מעון ראש הממשלה עומדות על פחות ממיליון ש״ח. בנוסף, עולה כי ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד הסתפק במימון הוצאותיו הציבוריות, ללא בקשה להחזר עבור הוצאות פרטיות. משמעות הדברים היא שהשקיפות אותה מקדמת התנועה לחופש המידע מתוך מטרה לייצר נורמה של הפרדה בין הוצאות ציבוריות להוצאות פרטיות מסייעת לשמור על הקופה הציבורית. נוכח העובדה שלאחרונה העניקה ועדת הכספים למשרד ראש הממשלה מימון חופשי וללא הגבלות להוצאות התנועה לחופש המידע תמשיך ותעקוב אחר פירוט ההוצאות והעלויות השונות".

מהליכוד נמסר בתגובה: "התנועה לאיכות שלטון השמאל שוב מעוותת את המציאות בכך שהיא מתעלמת מ-50 מיליון השקלים שהמדינה הוציאה על שיפוץ ביתו הפרטי של בנט, רק בגלל סירובו לעבור לירושלים (שכפי שמתבקש בחוק יסוד הממשלה) והתעקשותו להפוך את ביתו הפרטי ברעננה למעון רישמי - סכום שאותו ראש הממשלה נתניהו לא הוציא ב-16 שנות כהונתו גם יחד".