מצעד הדגלים החגיגי, המכונה גם ריקוד הדגלים, התקיים אמש בבירה כמדי שנה, כחלק מחגיגות יום ירושלים. במהלך האירוע החגיגי, לא נרשמו אירועים חריגים, אך כן נשמעו קריאות גזעניות מצד כמה מהמשתתפים. בתוך כך, משרד החוץ האמריקאי הוציא הלילה (בין חמישי לשישי) הודעת גינוי והדגיש כי "ארצות הברית מתנגדת חד משמעית לשפה גזענית מכל צורה שהיא. אנו מגנים את קריאות השנאה כמו 'מוות לערבים' במהלך הצעדות בירושלים".

גם ירדן גינתה אמש את ישראל, כאשר בהצהרה של משרד החוץ בעמאן נכתב כי "ירדן מגנה את עליית חברי הכנסת למסגד אל-אקצא. הפעולות הפרובוקטיביות והבלתי מתקבלות על הדעת, בחסות משטרת ישראל, מתריעות מפני החמרה במצב לאור מצעד הדגלים בירושלים, המאשר כי לישראל אין ריבונות על העיר ועל המקומות הקדושים וכי מזרח ירושלים היא בירת פלסטין".

עוד נמסר בהצהרה כי "הפלישה של חברי הממשלה וחברי הכנסת למסגד אל-אקצא היא הפרה של הסטטוס קוו ושל המשפט הבינלאומי. המסגד הוא מקום פולחן טהור למוסלמים, וכי מנהלת ההקדשים הירדנית היא הסמכות המשפטית העליונה והבלעדית לניהול המקום". עוד נכתב כי "על ישראל כמדינה כובשת לחדול מכל הפרות הסדר במסגד ולכבד את קדושתו, וכן את המצב ההיסטורי והמשפטי במקום".

מצעד הדגלים בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
מצעד הדגלים בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

במצעד השתתפו גם מספר פוליטיקאים, בהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ויו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין. השניים נצפו רוקדים וחוגגים עם האנשים במקום, כאשר את אדלשטיין אף הניפו על הכתפיים. בנוסף, שר האנרגיה ישראל כ"ץ הוביל את השירה במקום. 

השר בן גביר מסר במקום: "ירושלים שלנו ומי שחושב שאפשר לאיים עלינו, שידע, עם ישראל חי". שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף הגיע גם הוא למצעד, ואמר: "אלפיים שנה חיכינו ובדמעות ייחלנו ליום בו נצעד ברחובות ירושלים במדינה ריבונית. אני מתרגש בכל שנה לחגוג, לשמוח, את דגל ישראל בגאווה ולהודות להשם שזיכנו להגיע ליום הזה".

איתמר בן גביר בצעדת הדגלים  (צילום: ללא קרדיט)
איתמר בן גביר בצעדת הדגלים (צילום: ללא קרדיט)

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בעצרת הממלכתית לציון 56 שנים לשחרורה ולאיחודה של ירושלים, בגבעת התחמושת בעיר. "היום אנחנו חולקים כבוד ללוחמים על חירות ירושלים, ועל הבטחת הניצחון בחזיתות האחרות. אנו מצדיעים לנופלים ואנחנו מחבקים מעומק לבנו את בני המשפחות השכולות, שפצעי האובדן תמיד חרותים בנפשם", ציין.

עוד הוסיף: "כאן, בגבעת התחמושת, כל אבן היא סיפור. כל עמדה, כל תעלה, כל עיקול-דרך, משמשים עדות לגבורת חיילינו. הקרב על גבעת התחמושת הוא אחד הקרבות המתועדים ביותר במלחמות ישראל, מתועדים כמעט דקה אחר דקה. אתם כולכם מכירים את השיר הנפלא שכתב יורם טהרלב: "בִּשְׁתַּיִים, שְׁתַּיִים וּשְׁלֹושִׁים, נִכְנָסְנוּ דֶּרֶךְ הַטְּרָשִׁים, לִשְׂדֵה הָאֵשׁ וְהַמּוֹקְשִׁים, שֶׁל גִּבְעַת הַתַּחְמֹושֶׁת".