המשבר בממשלה: ימים סוערים עוברים של ממשלת נתניהו, כשבמרכז הסערה עומד המשבר בין הליכוד לעוצמה יהודית, וחילופי הדברים בין מפלגת השלטון לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. בתוך כך, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, התייחסה היום (שישי) לסערה, והדגישה כי "מי שייגדע את חייה של הממשלה הזו, ההיסטוריה תבוא איתו חשבון, וגם הציבור".

בציוץ בחשבון הטוויטר האישי שלה, הוסיפה השרה סטרוק כי "אנחנו בממשלת חלומות. ממשלה שמגשימה חלומות רבים בכל התחומים - בתורה, בארץ ישראל, נגב, גליל, יהודה ושומרון, בחינוך, בבריאות הנפש, בעליה במשילות ועוד. נכון, לא את הכל היא מגשימה, אבל הרבה חלומות שבקושי העזנו לחלום - כן".

אורית סטרוק באביתר (צילום: שריה דיאמנט פלאש 90)
אורית סטרוק באביתר (צילום: שריה דיאמנט פלאש 90)

המשבר בממשלה פרץ ביום רביעי האחרון, כשחברי עוצמה יהודית נטשו את המליאה, במחאה על קיצוץ בתקציבי הנגב והגליל, ובעקבות כך הצליחה האופוזיציה להעביר שלושה חוקים. השר בן גביר אף קיים שיחה עם ראש הממשלה, בה הבהיר "אנחנו במשבר רציני, אם הליכוד רוצה בחירות במקום תקציב לנגב ולגליל - קדימה". 

השיחה שהתקיימה בין השניים הייתה קצרה, ובמהלכה דנו על תוספת התקציב. ראש הממשלה הבהיר בפני השר כי יעשה מאמץ להגדיל את התקציב לנגב והגליל. גורמים בסביבת בן גביר אמרו כי שיחה דומה התקיימה בין השניים לפני מספר ימים, וגם אז נתניהו טען כי יעשה מאמץ, אך הנושא לא התקדם. עוד אמר השר בן גביר בפגישה כי "אנחנו במשבר רציני. בסוף אתה רה"מ, ואם שר האוצר שלך לוקח כספים מנגב ומגליל, מעביר למקומות אחרים ומשאיר להם רק 450 מיליון שקלים - זה לא סביר, זה בלתי אפשרי".

לטענתו של יו"ר עוצמה יהודית, "בצלאל סמוטריץ' עושה נזק לכולנו, הופך אותנו למגזריים, לסקטוריאליים, לאנשים שנותנים ג'ובים למקורבים. במקום לדאוג לפריפריה, לנגב ולגליל, במקום לתת לכלל הציבור בישראל השר סמוטריץ' לוקח אותנו למקומות הלא טובים". לדברי מקורבי בן גביר, במהלך אותה השיחה רה"מ הקשיב, אך לא הבטיח פתרון קונקרטי, ורק אמר כי יבדוק את הנושא.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

לטענת אנשי עוצמה יהודית, על רקע הדברים אמר בן גביר בשיחות סגורות: "אנו במשבר אמיתי, ראש הממשלה צריך להיכנס לסוגייה הזאת ולפתור אותה. יש לו אחריות כראש הממשלה. שמענו היום תדרוכים של הליכוד, דיברו על בחירות. אם הליכוד רוצה ללכת לבחירות במקום לתת תקציב לנגב ולגליל - קדימה. אנחנו באנו לממשלה כדי לדאוג לפריפריה ולביטחון האישי".

בתוך כך, בכירים בקואליציה תקפו את בן גביר וטענו: "לאיתמר בן גביר אכפת יותר מסיקור תקשורתי מאשר לשמור על ממשלת הימין ושלמות הקואליציה. בממשלה פותרים בעיות יחד, ובניגוד לספינים שלו, הוא לא היחיד שאכפת לו מהנגב והגליל. אולי באמת עדיף שיפילו את הממשלה, נלך לבחירות, והציבור יעיף את מי שהפיל את ממשלת הימין. עליית ממשלת שמאל תהיה על ראשו".