המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכה אמש עם יותר מרבע מיליון מפגינים בכ-150 מוקדים שונים ברחבי הארץ. לפי המארגנים, 285 אלף איש השתתפו באירועי המחאה השונים, מתוכם 135 אלף בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב ובשאר המוקדים כ-150 אלף. 

רועי נוימן, מראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM והתייחס לטענות לירידה במספר המפגינים: "אתמול ציינו 20 שבועות למאבק. אם מישהו בתחילת הדרך היה אומר לי ש-20 שבועות לתוך המאבק ייצאו קרוב ל-300 אלף איש, שהצלחנו לעצור את החקיקה או לפחות להשהות אותה, שהצלחנו להוריד את חוק הגיוס מהפרק, הייתי אומר שהוא הוזה ולא שפוי. אז מבחינתי ההפגנה של אתמול היא הישג אדיר, אנחנו נמשיך להיאבק, אנחנו נמשיך לעשות כל מה שאנחנו יכולים עד שישראל תישאר דמוקרטיה". 

"הגענו למאני טיים": חקיקת הרפורמה המשפטית תחודש לאחר העברת התקציב?

לדבריו, "התקציב הזה הוא תקציב שהוא בדיוק חלק מהמהלכים הדיקטטורים – זה לקחת כסף ציבורי של משלמי המיסים,  ולתת אותו למקורבים לממשלה. בכספים קואליציוניים, בדרך כלל מדובר במיליארד עד שני מיליארד שקלים, פה מדובר ב-14 מיליארד שקלים שהולכים למקורבים ולחברים, זה מספר בלתי נתפס. זה משהו שהוא חסר פרופורציה לכל מה שהכרנו".

"יש הבדל בין מיליארד-שניים שמתפזרים לכל המפלגות, ל-14 מיליארד שקלים", טען ואמר כי "זה מספרים שהם פשוט ביזה של הקופה הציבורית. זה נכון שכספים קואליציוניים זה רע, אבל שזה פי עשרה ממה שבדרך כלל קורה, זה כבר לא פרופורציונלי. הסיבה לזה היא שזו ממשלה שמנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה וצריכה לשלם המון שוחד פוליטי להרבה חברים בשביל שיהיו בשקט, אז אנחנו נילחם על זה גם אם זה טיפה פחות פופולרי". 

בהמשך, התייחס לצעדי המחאה הבאים ואמר כי "ממשיכים להיאבק ולהיות ברחובות עד שנהיה בטוחים שישראל היא דמוקרטיה. להזכירכם, מהרגע הראשון אמרנו שאנחנו דורשים שיבטלו את כל חוקי הדיקטטורה, נתניהו יכול להודיע מחר בבוקר 'אנחנו לא הולכים על זה, אנחנו נישאר בבית הנשיא עד שייצא עשן לבן ויהי מה', עד שהם לא עושים את זה, אנחנו נישאר ברחובות". השבוע לא מתוכננים שיבושים, יהיו כל מיני פעילויות שנכריז עליהם במשך היום, ובשבוע הבא נמשיך להפגין בקפלן". 

"אני חושב דווקא שאנחנו מאוד ממוקדים, אנחנו לא מפזרים לדברים שהם לא קשורים לדיקטטורה. גם עניין התקציב למשל, אלה ממש צעדים שקרו בפולין והונגריה, שניסו להפוך לדיקטטורה, אז כל עוד זה קורה אנחנו נמשיך להפגין, גם אם מדי פעם נחטוף ביקורת וזה בסדר", הוסיף. 

בסיום, התייחס לסערה שעוררה המגישה גלית גוטמן בשידור תוכנית הבוקר בקשת 12 ואמר כי "״הביטוי מאוד לא ראוי, ביטוי רע מאוד. אבל בין זה לבין הלינץ' שהיא עוברת... מדובר על אישה שהיא פמיניסטית. אני כל שבוע רואה את התוכנית שלה, היא מתעקשת לדבר על נשים נרצחות ועל קהילת הלהט"ב ודברים נסתרים בה. היא התבטאה לא כמו שצריך, אין ספק, אבל בין זה לבין הלינץ' שהיא עוברת על ידי אנשים שמכנים מחנה שלם בוגדים, טרוריסטים, נאצים, מוגלה, אין שום פרופורציה". 


סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm