בידיעה שעלתה אתמול לכותרות פורסם ששר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף החליט להציב אולטימטום בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי במידה והבעיה סביב הכספים הקואליציוניים לא תיפתר, הוא יתפטר מהממשלה כדי להצביע נגד תקציב המדינה. חבר הכנסת יצחק פינדרוס שוחח היום (ראשון) עם בן וינון בתוכניתם ב-103FM והגיב לדברים.

בפתח הראיון, התייחס לעלייתו של השר בן גביר להר הבית הבוקר: "העמדה שלנו לא השתנתה בשבוע האחרון ובשבועיים האחרונים, אנחנו חושבים שיש בעיה הלכתית, בגלל הקדושה של המקום לא כדאי לעלות לשם".

"אני פשוט בהלם מהפייק שמסתובב במדינה", טען על חשיפת דרישות התקציב בתקשורת. "לא ידעתי שהשוטרים של עמי אשד הם חסידי בעלז לצורך העניין, ולא הייתי מעודכן שכל מי שמאושפז במדינת ישראל הוא חסיד. אני קורא שקיבלנו 13 מיליארד שקלים והדבר הראשון זה השוטרים, עמי אשד הוא חסיד בעלז? 'מוצצי הדם' זו כבר התוצאה, אחרי שכבר לקחנו כסף אנחנו מוצצי דם, אבל קודם אני מנסה להבין מאיפה לקחנו".

"יש פה משהו שמתערבב, יש מוסדות חינוך חרדים, איפה שהבן שלי לומד, שלא לומדים לימודי ליבה, הם מתוקצבים ב־55 אחוזים, שם ביקשנו השוואה, מדובר על סדר גודל של 250-200 מיליון שקלים מתוך כל התקציב", הדגיש, והוסיף כי "כשאתה מדבר על מיליארדים, אתה מדבר בדיוק הפוך. זה לבנות שלומדות לימודי ליבה מלאים, לחזק אותן, להעלות את הרמה, לשלם יותר למורות כדי שיוכלו ללמד טוב. אני אומר לך מתוך ידיעה, לומדים שם יותר טוב יותר ממוסדות החינוך הדתי ממלכתי, את הפייק הזה צריך להפסיק".

בתגובה, בן אמר: ״הנתונים מראים שהמצב שלכם מהבחינה הזאת הולך ומחריף". פינדרוס השיב כי ״זה בדיוק הפייק שהולך, מה שאנחנו באים ואומרים, בגלל שיש בעיות, צריך לחזק. כשאתה לוקח מערכת חינוך ואתה רוצה לחזק אותה, בלי תקציב, אתה לא יכול לחזק אותה, אתה לא יכול לחזק אותה בתיאוריות או בתוכנית רדיו. אתה צריך לחזק אותה בתקציב, זו הדרך היחידה. לכן, כפי שאמרתי, רוב התקציב, רובו, הולך למקום הזה".  

לדבריו, "גם כלכלת ישראל תרוויח, וכלכלת ישראל כשהיא תרוויח, יוכלו לקחת את הנשים החרדיות שמרוויחות היום שליש מהמקבילה שלהן ולהשליש את השכר שלהם, ואת הגברים במגזר החרדי שהכפיל את השכר שלהם. אלה שעובדים היום, מכניסים הרבה פחות בגלל שהמדינה מנסה להרעיב את המערכת הזאת הרבה מאוד שנים".

"אם אני לא טועה, בריאיון לפני 20 שנה שאלו אותי אותה שאלה, 'האם הציבור החרדי יכפיל את עצמו בעוד 15 שנה ואז הכלכלה תקרוס והצבא יקרוס'. וואלה איזה פלא, מאז 2003 עברו יותר מ-15 שנים, עברו 20 שנים והכלכלה לא קרסה והביטחון לא קרס", סיכם את דבריו בנושא.

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM