השר מיכאל מלכיאלי מש"ס נעלם מהתמונה החגיגית המשותפת של ישיבת הממשלה שצולמה הבוקר (ראשון) בירושלים. האם מדובר באיתות לגבי הלך הרוח בש"ס, כאשר חוק דרעי לא מקודם ולא נראה באופק?

בלשכת השר מלכיאלי סירבו להגיב האם היעדרותו של השר לשירותי הדת הנה איתות והאם תואמה עם יו"ר ש"ס אריה דרעי.

נתניהו בישיבת הממשלה: "התקציב יעבור למרות תעמולת הכזב"

כאמור, ישיבת הממשלה השבועית נערכה הבוקר במנהרות הכותל לרגל יום ירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בפתח הישיבה: "המאבק על אחדות של ירושלים לא תם". עוד אמר: "כדי להמשיך לקיים את הממשלה הלאומית - חייבים להעביר את תקציב המדינה. תמיד מתעוררים ויכוחים ברגע האחרון, מאמין שנתגבר עליהם. ליריבים - אל תפתחו ציפיות, כי רק תתאכזבו".

בישיבה, שמתקיימת בהובלת המשרד לירושלים ומסורת ישראל בראשות השר מאיר פרוש (יהדות התורה), יאושרו שורה של החלטות שידגישו פעם נוספת את ההשקעה הממשלתית בעיר. בין היתר צפויה הממשלה לאשר תוכנית חומש לשנים 2024־2028 לצמצום פערים חברתיים וכלכליים במזרח ירושלים בהיקף של למעלה מ־3 מיליארד שקל, וכן תוכנית חומש לשנים 2023־2027 לפיתוח אגן העיר העתיקה בירושלים על סך כחצי מיליארד שקל.

הממשלה תאשר גם החלטה למנות ועדת שרים לענייני ירושלים רבתי בראשות השר פרוש. ועדת השרים תעסוק בעניינים הנוגעים לירושלים בירת ישראל, לרבות פיתוחה ורווחת תושביה, וכן בעניינים הנוגעים לרשויות בירושלים רבתי.