לאחר משא ומתן ממושך בין הקואליציה למפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי בבית הנשיא על הרפורמה במערכת המשפט, השיחות בימים אלה טרם חודשו. הצדדים מסרבים לקרוא לזה "נתק" כדי לא לקלקל את מה שהוגדר כ"אווירה טובה וחיובית", לפי הערכה של גורמים בקואליציה "כולם עסוקים בהעברת התקציב".

השיחות בבית הנשיא: "רגע של ניסיון אמיתי להגיע להסכמות חיוניות לקיומנו כחברה"
נתניהו בישיבת הממשלה: "התקציב יעבור למרות תעמולת הכזב" 

כולם מושכים זמן, כי לכולם ברור שהם דנו בכל הנושאים, הבינו שסביב הוועדה אין שום הסכמה אז צריך להבין מה עושים עם זה הלאה. ייתכן שעדיין לא החליטו ודיוני התקציב זה תירוץ טוב. כזכור, על הקואליציה להעביר את תקציב המדינה עד ליום שני הבא, 29 במאי. 

עם זאת, מבית הנשיא נמסר כי "שיחות ההידברות יתקיימו השבוע באופן ישיר ואינטנסיבי בין צוות בית הנשיא לנציגי הצדדים. לבקשת הצדדים ועקב לו"ז הכנסת לא התאפשר לכנס השבוע פגישות משותפות, ובהמשך צפויים להתקיים מפגשים משותפים של כלל הצוותים".

בתוך כך, בשבוע שעבר דווקא נרשמה התקדמות בשיחות בבית הנשיא, כאשר בכירים בקואליציה טענו כי ישנה התקדמות ביחס לשני נושאים: עילת הסבירות ומעמד היועצים המשפטיים.

אותם בכירים אף טענו כי "מבחינתנו, כל הסכמה שתושג בבית הנשיא צריכה לכלול חקיקה שתעבור עד סוף כנס הקיץ. בשיחות שהתקיימו עד כה צומצמו פערים בשני נושאים: היועצים המשפטיים ועילת הסבירות. אם האופוזיציה תסכים לחקיקה של שני הסעיפים האלה עד הפגרה, בהחלט ניתן לדון איך מנהלים את סוגיית הוועדה למינוי שופטים".