דובר מחלקת המדינה בארה"ב גינה את עלייתו של השר איתמר בן גביר להר הבית ואמר כי בארה"ב מודאגים מאוד מהביקור הפרובוקטיבי, לדבריהם. בעקבות ידיעה זו שוחחו גדעון אוקו וענת דוידוב עם חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית, צביקה פוגל, שטען כי כל זמן שהוא נמצא בתפקידו - הוא ידאג לעשות את מה שמבטא משילות וריבונות במדינת ישראל.

"מנוגד להתחייבויות של הממשלה לביידן": ארה"ב בהצהרה נגד בן גביר וחומש
עוצמה יהודית מחריפה את האיומים: "לא אוהבים שמנסים אותנו"

"מהיום שנבחרנו, עוצמה יהודית לא באה טוב לאמריקאים. הם לא מאוד מרוצים מהעובדה שיש פה עמוד שדרה אידיאולוגי בכל הממשלה הנוכחית, הם בכלל לא אוהבים את כל הממשלה. אבל, בדברים החשובים אנחנו ממשיכים לקיים קשרים הדוקים וטובים לעם ישראל".

על התערבות האמריקאים, אמר פוגל כי "זה לא חדש, הם עושים את זה כל כך הרבה שנים ובחצי שנה האחרונה ביתר שאת. אני לא נגרר אחרי הפרובוקציה הזו, ממשיך להסתכל על מה שטוב לנו".

בהמשך, חבר הכנסת ענה לגינוי האמריקאי: "צריך להסתכל על זה בראיה כוללת, האמריקאים מאוד רוצים פה שתי מדינות לשני עמים, אנחנו בעוצמה יהודית לא רוצים לראות דבר כזה קורה. לכן, כל פעם שנביע ריבונות - האמריקאים יעקמו את האף. איך אמר בגין בזמנו? 'אז יהיה להם אף עקום'. אני לא מתרגש כי אני מחוייב לעם ישראל, לא לאמריקאים, עם כל הכבוד. אני חושב שאנחנו די מתחשבים בידידות והשותפות ההכרחית הזו, אבל השאלה באיזה שלב אתה מתחיל לוותר על העצמאות שלך בקבלת החלטות. כל עוד אני נמצא בעסק הזה אני אדאג להמשיך לעשות את מה שבאמת מבטא ריבונות ומשילות של מדינת ישראל".

איתמר בן גביר בהר הבית

לאחר מכן, התייחס חבר הכנסת פוגל לתקציב המדינה ולדרישת מפלגתו בנוגע למשרד הנגב והגליל: "אנחנו לא מאיימים, אנחנו לא לוחצים - אנחנו דורשים. דרשנו את זה בהסכמים הקואליציוניים, כשנכנסנו לממשלה. באנו עם אג'נדה מאוד ברורה, לקחנו על עצמנו את התפקידים אולי הכי קשים בממשלה הזו, ביטחון לאומי והמשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרדים שבהם התוצאה הכי קשה להשגה.

הוא הוסיף כי "נקיים ביום שלישי הערכת מצב בראשותו של השר איתמר בן גביר, אבל ככל שזה תלוי בי ההמלצה שלי תהיה לא להצביע בעד, אני לא אצביע בעד כשאני לא מסוגל לעמוד מול הציבור ולומר 'התחייבתי ואני מקיים'. זה לא אפשרי מבחינתי. הקו האדום שלי זה לראות חזרה את יאיר לפיד בתור ראש ממשלה, גם לי יש קווים אדומים".

הוא הוסיף: "אם אני ארגיש שזה מה שקורה, אז יכול להיות שגם לי יהיה אף עקום, אין ברירה. אני לא רוצה להפיל את הממשלה הזו אבל יש לנו ארבע שנים, עוד נושאים שאנחנו צריכים להצביע עליהם. אני מציע לקואליציה לא לראות אותנו כאצבעות".

איתמר בן גביר תוקף את נתניהו (צילום: ללא)

לבסוף, נשאל פוגל האם הוא מרגיש כי ראש הממשלה מזלזל בעוצמה יהודית. על כך השיב: "אני מרגיש שממשלות קודמות עם שישה מנדטים או מפלגות קודמות עם שישה מנדטים זכו בראשות הממשלה, אנחנו לא ביקשנו את זה. כל מה שביקשנו זה את הזכות לשרת את הציבור. האם ראש הממשלה מזלזל בנו? אני מקווה מאוד בשבילו שלא, כי אם זה קורה הוא מזלזל בעמוד השדרה האידיאולוגי של הקואליציה הזו". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm