בן כספית וינון מגל שבו הבוקר (שני) אל אולפן 103FM, וסקרו את כלל הידיעות הבוערות בזירה המדינית והפוליטית מן העת האחרונה. בפתח הדברים, התייחסו צמד השדרנים לשיח הביקורתי החריף ברשתות נגד המגזר החרדי, לאחר שקיבלו תקציבי עתק בכספים הקואליציוניים, ובמהרה הדיון התלהט והפך לעימות קולני. 

רגע האמת של הקואליציה: המליאה מתכנסת לדיון על תקציב המדינה | שידור חי
משבר התקציב מתרחק מפתרון? ביהדות התורה טוענים: אין הסכמות

"הם פשוט עושים פייק ניוז והנדסת תודעה", אמר מגל, "הם מבלבלים את המוח. אם 1,175 שקלים זה מה שיגרום למישהו לא ללכת לעבודה אתם חיים בסרט. זה הסיפור, ועכשיו הם מבלבלים את המוח, וזה לא ייאמן".

כספית לא נשאר חייב, ואמר: "כל הסיפור ברור ופשוט. אתה יכול לקרוא לזה קצבאות ילדים או קצבאות אברכים, אבל בגדול זה קצבאות אבטלה. 7 מיליארד שקל, ולא צריך אותי ואפילו לא את נתניהו - רק לקרוא את המסמכים. צריך להסתכל על ירושלים, שהיא עיר ענייה מרודה, וזה מה שאנחנו נהיה אם נמשיך ככה. כולם מבינים את זה, יש כאן השמדת ערך של מדינת ישראל. עובדה שהוא עצר את המתווה ההיסטורי של ליברמן. אף אחד לא אומר טפילים ומוצצים. אמרה את זה גלית גוטמן והיא התנצלה, כי במילים האלה לא צריך להשתמש".

צמד השדרנים לא יכלו להתעלם מפתיחת ישיבות תקציב המדינה. האם החלוקה היא הוגנת? לדבריי מגל: "מיליארד שקל יש הטבות למילואימניקים מתקציב המדינה. תנסו לחשוב מה היה קורה אם זה היה בממשלה הקודמת". כספית בתגובה: "יש 14 מיליארד כספים קואליציוניים. פי שבעה ממה שהיה בממשלה הקודמת. במקום לממן תלושי מזון לשורדי שואה או משפחות נזקקות - הם רוצים לעשות טישים גדולים וגם זה יהיה על קופת המדינה, אין לתאר". 

בהמשך מגל העביר ביקורת על קשת 12, וטען: "הם לא הולכים להדיח או להשעות את גוטמן. כשאייל ברקוביץ דיבר על ערבים השעו אותו לשבוע, אבל פה זה לא מעניין אותם. זה האירוע. זה תקשורת פושעת, שתדעו על מה מדובר".

השיחה הלכה והעמיקה, והשניים ביקשו להתייחס למשבר הכלכלי המתממש: "חברים, הממשלה הזו משמידה את הערך של הכלכלה הישראלית", הסביר כספית, "זה פשוט בלי בושה, בדם קר, אין לי מילים לתאר את זה. מיליארדים הם מורחים על מסורת כאילו כל יום אני מתלבט אם אני יהודי. הקטר היחיד כמעט שיש לנו, ההייטק והסייבר, קיבל עכשיו עריפת גרזן. מקצצים את רשות החדשנות במאה מיליון ש"ח בלי בושה".

מגל בתגובה לדברים: "מה משמידים את הכלכלה? אין לזה שום דבר להיאחז בזה, שום זיז לתפוס בו. פה זה תקציב של שנתיים". בן לא פסח על זה, ואמר בתגובה: "אתה משקר למאזינים בשידור חי! תראה את עליית המחירים". מגל: "אל תעבדו עלינו, תפסיקו לשקר! את החירטוטים שלך תעשה בחמש. אתה לא יודע לעשות רדיו, אתה מגוחך". 

כספית לא יכול היה להתעלם מהדברים, וכינה את מגל שקרן: "מודיס כתבו שבזכות המחאה הם לא הורידו דירוג. תפסיק לשקר, יש לך ערוץ 14, תשקר שם. המחאה הצילה את עם ישראל, זה כתוב על כל קיר. אתה יכול לרדת עליי, תעזוב את אריה".

רגע לפני סיום העלה מגל את הסעודים,וטען כי אנו נמצאים רגע לפני פריצת הדרך ביננו לבין סעודיה. "אבל אתם לא מדברים על זה כי 'אוי אוי אוי'. הפכתם את המדינה, פגעתם בכלכלה, פגעתם בצבא, הוצאתם כספים מהארץ, פגעתם בחרדים, וטוענים שהממשלה פגעה בכלכלה - זה הסיפור האמיתי רבותיי", טען מגל. כספית בתגובה: "סעודיה זה סבבה, אבל בוא נשפר את היחסים עם ארצות הברית".