שר החינוך יואב קיש תקף היום (שני) את יו"ר ארגון המורים רן ארז, לאחר שהודיע על הרחבת העיצומים בבתי הספר העל תיכוניים, וטען: "רן ארז נמצא בשכרון כוח וממשיך לפעול באלימות, עד שלא ישנה את גישתו משרד החינוך מפסיק את מאמציו בנושא".

רן ארז אמר בתגובה בגל"צ: "התראיינתי לא מזמן ושאלו אותי למה שר החינוך לא עוזר במאבק עם האוצר, הסברתי שהוא בחור טוב אבל במאבק אין לו איך לעזור. אחרי זה קיבלתי ממנו הודעה שבה הוא כתב לי: 'אני השר שלך ואתה תיתן לי את הכבוד שמגיע לי'". 

השר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מר ארז שלום רב, ‏התבלבלת. יש לי כבוד רב למורים, יש לי כבוד מועט למי שפועלים בניגוד מוחלט לטובת עתידם ולטובת עתיד ילדי ישראל.  תוכל לטעון כלפיי הרבה דברים, ״מאיים ואלים״ זה פחות אני. כל ישר דרך יודע זאת. לא מספיק בטוח לגביך בעניין הזה.

"גם מכתבך זה, שהוא ניסיון נוסף להרתיע אותי מלפעול לטובת החינוך בישראל, לא יעלה יפה. ‏שוב הבוקר אתה ממשיך לנסות ולהשבית ללא כל הצדקה ולפגוע במערכת החינוך, אני אמשיך לפעול לטובת עתיד ילדי ישראל ומערכת החינוך.

‏"הריני להודיעך, כפי שהודעתי לך בשיחותינו - הנה, אני "יוצא עליך". אני מציע שתתחיל לפעול לטובת מערכת החינוך ולא שתהיה גורם הפוגע בהתקדמות המערכת. הונחו בפניך שתי הצעות שמשפרות את שכר המורים. אני סבור שיש עוד מקום למו"מ ולשיפורים אך לא יתכן שאתה תקוע בעמדתך הראשונית ולא מוכן לשום פשרה שיש בה הישגים משמעותיים למורים.

קיש הוסיף: "שיטת הפעולה הזו שלך פוגעת במורים מלקבל תוספת משמעותית שכבר מזמן יכלו לקבל. עד שלא תשנה את גישתך זו המובילה למבוי סתום, משרד החינוך מפסיק את מאמציו בנושא".

בהמשך, גם יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רן שי תקף את ארז: ״לילות כימים משרד החינוך עושה כדי לפתור את המשא ומתן עם רן ארז. אני באופן אישי כנציג התלמידים עוסק בזה יום-יום כדי לשמור על התלמידים וכדי לקדם את מעמד המורים. ‏רן ארז, ‏נשאר לי רק להודות שהמורים האהובים שלי הם המורים שלי ולא אתה. ‏אולי הפעם תגיע להסכמה ולא תברח כמו בתחילת השנה".