יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), התראיין היום (שני) לערוץ 7 והעריך כי שיחות ההידברות בבית הנשיא בעניין הרפורמה המשפטית עומדות בפני פיצוץ. עוד אמר כי במקרה ואכן כך יקרה, החקיקה שוב תקודם באופן חד צדדי.

ח"כ רוטמן: "בלי הרפורמה המשפטית הממשלה תתפרק"

כשנשאל האם השיחות בפני פיצוץ, אמר רוטמן כי הוא "שותף להערכה הזו. הלוואי שאתבדה ואגלה שהעצירה, שהתנגדנו אליה בזמן אמת, הובילה את האופוזיציה למתן עמדות ולחשוב על טובת ישראל ולא רק על איך לשרוף את המדינה כי הם הפסידו בבחירות. אני מאוד מקווה שאתבדה, אבל כרגע זה נראה בדרך לכיוון שחשבתי".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"די טריוויאלי הוא שאם עצרנו כדי לראות אם ניתן להגיע להסכמה והתברר שאי אפשר להגיע להסכמה, ממשיכים באופן עצמאי. אין מה לעשות. שהיו גורמים גם בקואליציה שאמרו שנכון לעצור ולתת צ'אנס להידברות. נתנו צ'אנס, אבל אם הן לא רוצים אז לא צריך. אי אפשר להכריח אנשים להסכים", הוסיף.

"אני סבור שהרפורמה לא תמה, תצא לפועל וגם שהקואליציה וראשיה לא מתכננים לאפשר מריחת זמן אינסופית במשאים ומתנים שלא מובילים לשום מקום", המשיך רוטמן, והוסיף: "הנה עצרו והם עברו לתקוף את החרדים, את הארנונה וכו'. התירוץ משתנה והם לא רוצים להגיע להסכמות. הם רוצים להפיל את הממשלה ולא מוכנים לקבל את הלגיטימיות של בחירת הציבור. זו הסיבה שבגללה הם עודדו את ההתנהלות חסרת האחריות והמסוכנת של גרירת הצבא והמשפחות השכולות לתוך השיח הזה".

רוטמן התייחס גם לבני גנץ ולפופולריות שלו בסקרים: "התנאי של הציבור הוא שיהיה כיסוי מאחורי האמירות הללו. צריך שאכן תהיה נכונות להסכמות ולפשרות. כרגע אנחנו רואים התחפרות ואמירת 'לא' לכל פתרון. בנושא הזה אין כעת הבדל בין לפיד לבין גנץ. אולי בליבו גנץ היה רוצה אחרת, אבל הוא אולי מפחד לקבל החלטות. לי ברור שאם היו באמת רוצים להגיע להסכמות ניתן היה להגיע להסכמות בתוך זמן קצר. הפערים לא גדולים. העובדה שאין עכשיו הסכמות היא ההוכחה הטובה ביותר שהם לא מעוניינים בהן".

בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)

גנץ עצמו נאם בכנס הרצליה ואמר: "אני מקווה שנוכל להתקדם בתקופה הקרובה להסכמות, שיהיו הבסיס להמשך קידום חקיקה בהסכמה מלאה. זאת בדגש על ההבנה, שאם יהיו נושאים שעליהם לא נסכים, הם לא יקודמו בהמשך באופן חד צדדי כמו כל חקיקה בעלת השלכות על אופי המשטר". 

"לצד העובדה שאני חושב שחיוני להחליף את הממשלה הרעה הזו, המחנה הממלכתי ואני נמשיך להושיט את היד בנושא ההסכמות על הדמוקרטיה. ואם נוכל ללחוץ את ידו של הצד השני, נעשה זאת בלי למצמץ. לשיקולים פוליטיים חשובים ככל שיהיו, לא יהיה מקום בהחלטה הגורלית הזו. לא אסכן את הדמוקרטיה הישראלית משיקולים פוליטיים", הוסיף גנץ..