מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון על תקציב המדינה. בפתח המליאה, חל דיון משולב על שבעת החוקים שקשורים לחבילת התקציב: שני חוקי תקציב המדינה לשנים 2023 ו־2024, שני חוקי הסדרים ועוד שלושה חוקים כלכליים נלווים.

המאבק ביוקר המחיה התנדף מחוק ההסדרים, אבל העיקר שהחרדים מרוצים | יהודה שרוני
למרות המחלוקות: הממשלה אישרה את תקציב המדינה

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ב-103FM ותקף את תקציב המדינה: "התקציב הזה הוא התקציב הגרוע בתולדות המדינה. אין בו בשורה לא לעצמאים, לא לאזרחים הוותיקים, לא לשורדי השואה, אין בו שום תמריץ לצמיחה, הוא הורס את העתיד הכלכלי שלנו, את החינוך הממלכתי, הופך את כל הילדים בחינוך הממלכתי לילדים סוג ב'".

"בכל תקציב בשוליים יש גם דברים חיוביים כמו נניח שבחוק ההסדרים העברנו את חוק העוסק הזעיר. במאקרו, התקציב הזה משדר דיכוי צמיחה, זה המסר שלו. אנחנו רואים את זה, אנו רואים ירידה בהכנסות המדינה. התקציב בגדול הוא פיקציה, למדינה אין שום סיכוי לעמוד ביעד ההכנסות וביעד הגירעון", טען.

לדבריו, "היה כבר קיצוץ רוחבי ועוד קיצוץ אחד מתוכנן, לדעתי לא תהיה להם ברירה מלבצע קיצות נוספי ואולי בהמשך העלאת מיסים. אני חושב שלקראת יולי אוגוסט לממשלה לא תהיה ברירה ללכת או לקיצוץ רוחבי או להעאלת מיסים".

בהמשך התייחס לדרישת ח"כ ישראל אייכלר לפטר את נגיד בנק ישראל ואמר כי "משטרים מהסוג שמתהווים כאן לעולם לא ייקחו אחריות על שום דבר. זו אמירה מופרכת ומסוכנת, נגיד בסופו של דבר מגיב לסכנות האינפלציה והיא משתוללת. לנגיד לא נשארה ברירה אלא להעלות את הריבית. המונופולים משחקים מול שער ריק".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm