יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, התראיין הערב (שני) ב"חדשות 13", והתייחס להעלאת הריבית האחרונה שאירעה מוקדם יותר היום. "הנגיד עושה את תפקידו, ראיתי אנשים מהקואליציה שהציעו היום להעמיד אותו לדין, כי הם נוהגים להעמיד לדין אנשים שעושים את תפקידם. הוא עושה את תפקידו מול אינפלציה, בכל העולם יש את התהליך הזה, שנגידים מעלים את הריבית והממשלות הולמות בהם, אבל הוא עושה את העבודה שלו", ציין. 

ליברמן תוקף: "ההסדר בין נתניהו לגולדקנופף לא חוקי"
ח"כית מהליכוד על חלוקת התקציב: "ילד חרדי הוא לא חצי ילד"

"הנגיד העלה את הריבית גם בתקופתי כראש ממשלה ולא אמרתי מילה. חס וחלילה שממשלה תתערב בפעולות בנק ישראל. בנק ישראל הוא עצמאי, וכך זה בכל העולם", הוסיף ותקף את מדיניות הממשלה: "חלק מהבעיה שיש לנו היום עם השווקים בעולם, זה שכולם מסתכלים עלינו ואומרים - 'המדינה הזאת יצאה מדעתה'.

נתניהו בישיבת הממשלה: "התקציב יעבור למרות תעמולת הכזב". צילום: לע"מ

הוא המשיך לבקר את ממשלת נתניהו: "הולכים לאנשים שעושים את העבודה שלהם, ובניגוד לכל היגיון כלכלי מאיימים עליהם שיפטרו אותם או יעמידו אותם לדין כי הם עושים את עבודתם באופן אחראי, ככה לא מתנהגת ממשלה".

כשנשאל בנוגע לנקודה חיובית שהוא יכול להצביע עליה בתקציב המסתמן, עקץ את הממשלה: "אני חושש שלא מצאתי, יש כמה תוכניות שהמשיכו מהתקופה שלנו. זה תקציב שאין בו שום בשורה, כל מה שיש בו זו חלוקה של המון כסף למפלגות ולמקורבים, שמפרקת את הכלכלה הישראלית מבפנים. בניגוד לכל הדברים שהם אמרו, הם המשיכו את ההשקעות שאנחנו התחלנו במגזר הערבי".

לפיד פירט את טענותיו בנוגע לפגיעה בעתידם של הילדים בחברה החרדית: "הבעיה העיקרית היא 14 מיליארד שקלים של כספים קואליציוניים. היה אפשר להוריד את המע"מ בשני אחוז. התוצאה של התקציב הזה הוא שהילדים שלנו יהיו הדור הראשון במדינת ישראל שהיו יותר עניים מההורים שלהם. הבעיה היא שלא נותנים כלים לילדים בחברה החרדית. שיתנו להם ארגז כלים לשוק העבודה".

בנימין נתניהו, יצחק גולדקנופף (צילום: פלאש 90,רויטרס)
בנימין נתניהו, יצחק גולדקנופף (צילום: פלאש 90,רויטרס)

"כשאתה נותן לאנשים קצבאות ולא מעודד אותם לצאת לעבודה, הם לא יצאו", ציין והוסיף: "כבר היום 49 אחוז מהגברים החרדים לא יוצאים לעבודה. אם לא רוצים ללמוד ליבה שלא יקחו כסף. במדינה יש זכויות וחובות. אף אחד לא  מתנכל לעצם זה שהם חרדים. לקחת דור שלם, ולהגיד אנחנו לא ניתן לכם כלים אתה לא תעבוד, ותחיו על חשבון משהו, מעלה את השאלה מי זה המשהו זה. והמשהו הזה זה הילדים שלנו. זאת דרישה לא סבירה, הסיבה היחידה שעושים את זה היא פוליטית".

לפיד סתר את טענות המפלגות החרדיות, שנשמעו פעמים רבות: "רמה כזאת של כניעה מוחלטת מנוגדת לכל אינטרס חברתי או כלכלי של ישראל. החרדים תמיד גוררים את זה לשיח רגשי. אין בזה שום דבר אנטי דתי. מחפשים ציטוטים אנטי חרדיים שלי". כנשאל בנוגע לצעדת המחאה שהתקיימה בשבוע שעבר בבני ברק, השיב: "לא אהבתי שעמדו בבני ברק עם תמונות של נשים ערומות".

"הממשלה הזאת תיפול כי יש כאן אירוע משוגע לגמרי, אני חושב שנחזור ב2024", טען. הוא הצהיר כי יתקיימו פריימריז לראשות מפלגתו לפני הבחירות הבאות, אך הדגיש כי "אני נגד פריימריז לבחירת חברי הכנסת, אבל יתקיים על זה דיון". לסיום, נשאל בנוגע לשיחות שמתנהלות בבית הנשיא בסוגית הרפורמה המשפטית, וטען: "אי אפשר להגיע כרגע לפשרה לגבי הוועדה למינוי שופטים. לא נשב סתם, אנחנו כל הזמן ישנים שם עם עין אחת פתוחה".