הליכוד ועוצמה יהודית הגיעו הערב (שני) להסכם בנוגע לתקציב, זאת בתום ישיבה ממושכת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. במסגרת ההסכם, עוצמה יהודית תקבל תוספת של כ-250 מיליון ש"ח לנגב והגליל מעודפים של התקציב מכל משרדי הממשלה שיהיו בסוף השנה.

רגע האמת של הקואליציה: המליאה התכנסה לדיון על תקציב המדינה

עוד סוכם כי במידה ולא ישארו עודפי תקציב, הממשלה תבצע קיצוץ רוחבי כך ששבשנת 2024 יתווסף 250 מיליון ש"ח לנגב והגליל. בכפוף לחתימה על הסכם זה, יצביעו חברי עוצמה יהודית על תקציב המדינה והחוקים הנלווים לו בכנסת בקריאה שניה ושלישית. בן גביר מסר בתגובה: "תוספת התקציב היא בשורה חשובה לתושבי הנגב ולגליל, תוספת שתאפשר לחבר בין תושבי הנגב והגליל למרכז ולצמצם את הפערים - כפי שהתחייבנו בבחירות. אמרנו וחזרנו ואמרנו שלא ניתן להפלות את תושבי הנגב והגליל ואני שמח שהתעקשנו על העקרונות הללו".

ח"כ יצחק וסרלאוף, שר הנגב והגליל: "יום חשוב לנגב ולגליל. תוספת התקציב תאפשר לנו להוסיף תכניות רבות ומגוונות למען תושבי הנגב והגליל, וכפי שהבטחנו, פיתוח הנגב והגליל הוא בראש סדר העדיפויות שלנו".

יצחק וסרלאוף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יצחק וסרלאוף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, מוקדם יותר הושג הסכם בין אגודת ישראל לליכוד ולפיו מסגרת התקציב לא תיפרץ וספר התקציב לא ייפתח. העלות - עד 250 מיליון שקלים. בהתאם לסיכום עם יהדות התורה, אברכים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי. במידה ויידרשו השלמות בתקציב, הם יגיעו אך ורק מעודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים של החינוך החרדי.

שרי אגודת ישראל (יצחק גולדקנופף ומאיר פרוש) זעמו על אי־יישום ההסכם הקואליציוני להגדלה של 612 מיליון שקל לתקציב הישיבות כבר משנת 2023. ואילו יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר מוחה נגד אי־העברת מלוא הכספים שהובטחו בהסכם הקואליציוני למשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בראשות נציג מפלגתו השר יצחק וסרלאוף.

איתמר בן גביר בהר הבית

באגודת ישראל העבירו איום מפורש, שלפיו אם דרישתם התקציבים לא תיענה כל ארבעת חברי אגודת ישראל יצביעו מחרתיים נגד התקציב. לעומתם, חברי עוצמה יהודית לא מאיימים בהפלת הממשלה באמצעות ההצבעה נגד התקציב, אולם הם רומזים כי לא יתמכו בו אם הכספים הדרושים לא יועברו למשרדו של וסרלאוף.