בשעה שהאיחוד בין העבודה למרצ עדיין לא מתגבש במוסדות הרשמיים של המפלגות, הפעילים בשטח לא מחכים. למעלה מ־40 צעירות וצעירים, בני קיבוצים מרחבי הארץ, החברים בשתי המפלגות, יצאו אתמול בקריאה משותפת לאיחוד ופעולה משותפת תחת מפלגה פוליטית אחת. במקביל הם הכריזו על הקמת פורום ״צעירי שמאל קיבוצי״ על מנת לפעול בוואקום שנוצר, לדבריהם.

ביקורת פנימית בעבודה על מיכאלי: "יש לציבור קושי גדול איתה"
סוף דרכה של העבודה? מיכאלי: "צריך למצוא דרך אחרת לרוץ בבחירות"

במכתב שפרסמו נכתב כי ״צעירים וצעירות מקיבוצים שונים מהגליל ועד הערבה מתחילים היום בבניית כוח פוליטי מאוחד, שלא יתפשר ושלא יפחד לעמוד על ערכיו או להיאבק בכוחות קיצוניים. גוף אשר ייצג את האינטרסים המשותפים שלנו ויקדם מדיניות רווחה, שדואגת לכלל התושבים והתושבות במדינת ישראל״.

ח"כ נעמה לזימי נגד קרן הארנונה

עוד נכתב כי האיחוד ״נועד לייצר עשייה משותפת ולכונן בית פוליטי אמיתי. בית זה אינו נוצר יש מאין, אלא ייבנה על בסיס ערכי הבית הקיים, שעליהם גדלנו ושעליהם חונכנו על ידי הסבים וההורים שלנו. אנו קוראים להנהגת התנועה הקיבוצית, על חבריה ומוסדותיה, לחזור ולשמש כבית פוליטי ואידיאולוגי, שאליו יוכלו לשוב חברים וחברות רבים.

"באותה נשימה אנו קוראים לתנועה הקיבוצית לנטוש את השיח הסקטוריאלי המפריד, להפסיק לפעול מתוך אינטרסים צרים וכלכליים שפוגעים בכולנו ולשוב לערכים הבסיסיים, הקהילתיים והסוציאליים שכולנו גדלנו עליהם. אנו קוראים לתנועה הקיבוצית לשוב ולהוות אלטרנטיבה לימין המשיחי והקפיטליסטי, שהרים את ראשו ומכרסם בעקרונות הדמוקרטיים והליברליים שעליהם הושתתה מדינת ישראל ושקודמו על ידי הקיבוצים״.

איש החינוך אבשלום זהר־סל, ממובילי המכתב, הסביר כי בכוונת "צעירי השמאל הקיבוצי" לקרוא לצעירים ולצעירות נוספים ממחנה השמאל, מגופים פוליטיים נוספים ומארגונים אזרחיים שונים, כמו גם ארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית, להצטרף למהלך יצירת הגוף הפוליטי החדש.

זהר־סל הוסיף: "אנחנו קוראים לאיחוד של אנשי מרצ ואנשי העבודה ושותפות נוספות. אין מקום לשתי מפלגות! ברור לכולם שהעבודה סיימה את תפקידה בצורתה הנוכחית, וברור לכולם שלמרות שמרצ מופיעה בסקרים - אין לה יכולת להתאושש מחובותיה. יצירת גוף מפלגתי מאוחד ומחודש היא הכרחית כדי שהמחאה האדירה תתורגם לכוח פוליטי ולשיפור המציאות של כולנו. במקום להגיע לקלפי ולהצביע מתוך חוסר ברירה, עלינו להקים גוף שנהיה גאים להיות חלק ממנו״.

בעקבות הסקרים המנבאים את מחיקת מפלגת העבודה, בכירים בסיעת העבודה קראו לאחרונה לפעול לאיחוד עם מרצ. ח"כ גלעד קריב, למשל, קרא לאחרונה "להתאחד עם מרצ ולהקים מפלגת שמאל ציוני מאוחדת". יו"ר העבודה מרב מיכאלי השיבה בישיבת הסיעה בשבוע שעבר לקריאתו של קריב ואמרה כי "יש בפירוש הכרח למצוא דרך אחרת לרוץ בבחירות הבאות".