מליאת הכנסת החלה אתמול לדון בחוק התקציב ובחוק ההסדרים, זאת לקראת עלייתו הצפויה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. הדיון החל לאחר שהושגו הסיכומים בין הליכוד לאגודת ישראל ולעוצמה יהודית. 

בדרך לאישור התקציב: הליכוד ועוצמה יהודית הגיעו להסכם
יאיר לפיד תוקף: "חלוקת כסף שמפרקת את הכלכלה הישראלית מבפנים"

שר האוצר לשעבר מטעם הליכוד דן מרידור שוחח הבוקר עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לסעיפי התקציב ולכספים הקואליציוניים.

"כספים קואליציוניים הם רעה, מדובר בכספים שכנראה לא עומדים בקריטריונים הרגילים, אחרת למה הם קואליציוניים? מה שקרה פה הוא באמת היעדר מנהיגות בצורה עקומה", טען. "אתה רואה שמי שמביא את המדיניות הוא לא רה"מ אלא קבוצות קיצוניות שמרגישות את החולשה, והתוצאה היא לא נזק קטן אלא נזק ארוך טווח. עושים את זה במן ציניות כזו. לכן טווח ההשפעה ועומק ההשפעה הוא לא על עכשיו, אלא על העתיד. פה עושים הפוך מתמריצים, דוחפים אנשים החוצה משוק העבודה. זה מהלך שיכול להביא לקיצוץ חברתי עצום".

בהמשך, חיבר את סוגיית התקציב לרפורמה במערכת המשפט, ואמר: "צריך להסתכל על החודשים האחרונים. הנזק הכלכלי שנגרם כאן, כולם רואים לאן זה הולך וכולם הזהירו. כל זה נובע ממהלך נורא ומניסיון לשלוט כאן שלטון בלי מגבלות, אלא מה? היה פה מהלך של הציבור הישראלי שלא האמנתי שיהיה כל כך אפקטיבי, והראו שיש גבול לכוח. העניין לא נעצר, עדיין ממשיכים. ראש הממשלה חלש באופן יוצא דופן, והתקציב הוא עוד שלב אחד שמוריד אותנו למטה". 

"אני לא חושב שהרפורמה מתה", הדגיש שר האוצר לשעבר, "היא נעצרה לא מתוך רצון טוב של השליטים אלא מתוך ההתנגדות בקרב אנשים שמבינים, העניין לא הסתיים, אני לא יודע איזו פשרה אפשר לעשות עם מי שבא עם D9 להרוס את הבית שלי. צריך לסגת מהמהלך המסוכן הזה. המאבק לא נגמר". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm