מליאת הכנסת החלה אתמול לדון בחוק התקציב ובחוק ההסדרים, זאת לקראת עלייתו הצפויה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. הדיון החל לאחר שהושגו הסיכומים בין הליכוד לאגודת ישראל ולעוצמה יהודית. 

דווקא לאחר העלאת הריבית: בשורה מרגיעה מבכיר בבנק ישראל
מאות כלכלנים מזהירים: "הממשלה מדרדרת את ישראל לעולם השלישי"

ח"כ אליהו רביבו (הליכוד) שוחח הבוקר עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לסעיפי התקציב ולכספים הקואליציוניים: "הייתי שמח שקשיש יקבל יותר מאברך. הייתי שמח שכל קשיש יקבל תקציב כדי שהוא יוכל להזדקן לא רק בכבוד אלא בהנאה מרובה, ושכל תלמיד יהיה לפטופ על השולחן, שלא נשלם משכנתא והתקציב יהיה כזה שנוכל להעניק לכל אחד חופשה בבית מלון פעמיים בשנה. אני לא ציני. מצד אחד אנו נמצאים בתקופה בה שווקי העולם עוברים טלטלה משמעותית, מדינת ישראל שומרת על מדיניות מרוסנת והאינפלציה מתונה ביחס לעולם".

עם זאת, סייג ואמר כי "ודאי שהייתי נותן לחרדים, למה לא? התקציב שמועבר לחרדים, כאילו שמדובר במסתננים שמתקצבים אותם, הם מופלים לאורך השנים בעשרות אחוזים כלפי מטה, לא מתוקצבים כראוי. מגיעה ממשלה שהם שותפים בכירים בה, זו הדרישה שלהם".

בהמשך, התייחס לקריאת ח"כ ישראל אייכלר לפטר את את הנגיד וטען כי "לחלוטין אני  לא חושב שנכון להתערב לנגיד בעבודתו, אגב באותה מידה שאני חושב שהוא לא צריך לנקוט עמדה שהיא לא מחויבת המציאות  בעניין הרפורמה המשפטית. אני חושב שהוא צריך להיות עצמאי, ולאפשר לו להיות הווסת גם אם הוא נאלת להעלות את הריבית להבין שהוא נותן לכוחות השוק לפעול ולהיות עם היד על השיבר מצד שני".

בסיום, אמר על כי אינו מכיר את כל הפרטים שהובילו להחלטת שר הכלכלה להדיח את ראש רשות התחרות, אולם העריך כי "הוא נתן לזה זמן, ניסה שזה יעבוד ביניהם, המינוי שלה הוא דירקטיבה שלו כשר. יכול להיות שהיא באמת אשת מקצוע מהמעלה הראשונה. אם אין ביניהם כימיה והם לא רואים עין בעין, זכותו המלאה להחליט שהוא לא רוצה להמשיך לעבוד איתה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm