בן כספית וינון מגל פתחו היום (שלישי) את תוכניתם ב-103FM, והתייחסו למספר נושאים, ובהם: חקיקת התקציב בהמשך היום במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, העלאת הריבית ופיטורי הממונה על התחרות במשרד הכלכלה.

ח"כ מיש עתיד מעריך: "לא תהיה לממשלה ברירה מלבצע העלאת מיסים"
"לא הזמן לשינויים": מחלוקת בליכוד לאחר החלטת ברקת על הפיטורים במשרדו

ינון: "נתחיל מהודעת ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט לקראת הדיונים על התקציב. אני רוצה להשמיע את הלפיד היומי מאותה תקופה. יש לנו תקציב שעבר והאופוזיציה התנפצה, ויש לנו חוק גיוס שעבר וכל החרדים מתגייסים".

בן: "גאג יפה. זה לא הפטריוטים פה, ואני לא אומר את זה לשלילה. פה זה אירוע אחר, אתה צריך להביא טיעונים ללמה הממשלה הזו טובה. נדמה לי שבנט הודה בזה שאחת הטעויות הגדולות שלו היא שמכונת הרעל תירגע. לא קרה. אמר אצלנו שר האוצר על התקציב שהם לקחו מרווחי ביטחון ולא יהיה גירעון. ומה מתברר אתמול? שפעם ראשונה לדעתי בהיסטוריה חותמים על הסכם מעודפים אם וכאשר יהיו. אתה יודע מי חסר בתמונה? יריב לוין. באירוע של משבר פוליטי הוא תמיד היה שם. תורך". 

ינון: "תראה, קודם כל לגבי הנגיד הוא התראיין אצל שרון גל, ושרון לדעתי היה העיתונאי הראשון שאימת את הנגיד עם הריאיון שלו בזמנו ב-CNN נגד הרפורמה המשפטית. התוצאה הייתה די מביכה. תראה, השר ברקת מנסה לפטר את האחראית על רשות התחרות, ישר היועמ"שית מתייצבת, שולחת את גליקמן. מה הכי מצחיק? במשך חודשים יש כותרות בכלכליסט תחת רפיסותה של רשות התחרות. אולי אם השר רוצה שרשות התחרות תתחיל לתפקד, אז תתנו לו לעבוד, ושהיועמשי"ת וכל השופרות שלהם ייתנו להם לעבוד". 

בן: "אני חושב שאם בקדנציה של הממשלה הזו לא תדליק משואה לתפארת מדינת ישראל, זה יהיה כישלון שלך ושל מירי רגב. אני כתבתי מאמר ושחטתי את האמ אמא של המיליארדר ניר ברקת. הוא לא יכול לפטר את ראש רשות התחרות, וזה היה גאג במקום לדבר על העלאת הריבית. מיכל כהן, אני לא בקיא בתחום, אבל קיבלתי גם אני את מה שקיבלת. בכלל שהממשלה הזו נכשלה כי היא צריכה להילחם ביוקר המחיה, ניר ברקת נכשל, אם הנגיד היה עולה פה הוא היה אומר שכל הסיפור של יוקר המחיה קורה בגלל הדולר, וזה בגלל ההפיכה המשפטית. מאז שלוין הציג את המהפכה, בכל העולם הוא ירד בתלילות וכאן הוא עלה בתלילות". 

ינון: "אני רוצה לעדכן בנוגע למחאה. דבר ראשון חזרנו לאבי מעוז, סגרנו מעגל, יצאה כרזה על הכסף שהוא מקבל, איזה יופי של סגירת מעגל. התחלנו עם תבהלת אבי מעוז ואנו מסיימים איתה כי לא נשאר לנו על מה להיאבק. מה הכי נורא? הולך לעבור התקציב. העסק נגמר, מה יהיה? ועוד עכשיו יש דיווחים על אם התקדמות עם סעודיה. מה שאני אעבור פה בוקר בוקר. אתם הצבתם אולטימטום עד ה-20 במאי, הוא עבר. אל תחרטטו לי כל מיני הודעות. אני מבקש מכם להתחיל להטיל סנקציות. לאן אנחנו הולכים?".