עשרות מפגינים שיבשו היום (שלישי) את נאום שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת בכנס eco motion ב-אקספו תל אביב וצעקו לעברו "דמוקרטיה" ו"שר השוחד", וכן הניפו שלטים עליהם רשום "דמוקרטיה לנצח".

"תת תיפקוד חמור": השר ברקת דורש את התפטרותה של הממונה על התחרות
"לא הזמן לשינויים": מחלוקת בליכוד לאחר החלטת ברקת על הפיטורים במשרדו

צפו:

מפגינים מפריעים לנאומו של ניר ברקת

בתוך כך, שר האוצר סמוטריץ' העניק גיבוי לברקת: "בשנים האחרונות רשות התחרות מתפקדת כ"רשות למיגור התחרות". אני מגבה את שר הכלכלה  בהחלטתו לשנות את אופן תפקודה של הרשות ולהעמיד בראשה מי שיהיה מחויב באומץ למאבק במונופולים ולקידום תחרות חופשית אמיתית. האחריות מוטלת עלינו כנבחרי ציבור והסמכות צריכה אף היא להיות בידינו".

כזכור, המחאה הגיעה לאחר שאמש השר ברקת זימן את הממונה על התחרות מיכל כהן וביקש ממנה לסיים את תפקידה. בהודעה שפורסמה נטען כי מהלך זה מגיע לאחר כחמישה חודשים בהם בחן השר ברקת את תיפקודה של הרשות.

מלשכת השר נמסר כי "נוכח היעדר שיפור בביצועי הרשות, סביב המדיניות הרצויה והיעדר אימוץ של מדיניות השר הממונה, נוכח השר ברקת כי אכן הרשות סובלת מתת תיפקוד חמור. לאור זאת, ולאור חוסר האמון העמוק שנוצר בין השניים וחוסר היכולת להמשיך לעבוד בצורה כזו כשהפערים המקצועיים הם רבים וראש הרשות מסרבת לאמץ ולממש את מדיניות השר ולנוכח הכשלים בתפקוד, ביקש השר ברקת מהממונה על התחרות מיכל כהן לסיים את תפקידה".

מפגינים מפריעים לנאומו של ניר ברקת (צילום: ללא קרדיט)
מפגינים מפריעים לנאומו של ניר ברקת (צילום: ללא קרדיט)

הממונה על התחרות, מיכל כהן, הגיבה על כך במייל לעובדי המשרד: "כולנו שותפים למאמץ להגן על התחרות ולהגביר את התחרות במשק. רשות תחרות עצמאית שאינה כפופה לשיקולים פוליטיים ולחצים של בעלי הון חיונית לשם שמירה על התחרות החופשית בישראל. יש לנו משימה קשה ומורכבת לפעול לטובת הציבור בישראל. לא כל החוכמה נמצאת אצלנו, ואנחנו תמיד שמחים לשמוע דעות סותרות וביקורת בונה. יחד עם זאת, לא נתפשר על עצמאות רשות התחרות. אני ממשיכה כרגיל ומבקשת גם מכם להמשיך לבצע את תפקידכם נאמנה".