ראש המל"ל, צחי הנגבי, נאם היום (שלישי) בכנס הרצליה והתייחס בין היתר למתיחות בין ישראל ואיראן, וכן לדיווחים אודות הקשרים של ישראל וסעודיה.

הרמטכ"ל: "יש התפתחויות שליליות שיכולות להביא אותנו לפעולה באיראן"
ח"כ ביטן: "היום חברות איבדו את הבושה לגמרי. הממשלה כבר לא מפחידה אותם"

"לא הייתה שיחה בין ראש הממשלה ליורש העצר הסעודי בחודשים האחרונים", הבהיר הנגבי, "אני לא יכול להעריך מתי יהיה הסכם עם סעודיה. החזון של הסכמי אברהם לא היה נולד ללא סעודיה".

"יש בסעודיה מנהיג שכנראה לא היה כמותו בעולם אולי מאז ומעולם", אמר על יורש העצר הסעודי. "בן אדם שלקח את המדינה שלו 180 מעלות לכיוון אחר, מנהיג מהפכני ונועז. אם הוא יכול לחשוב שאפשר להגיע לנורמליזציה עם ישראל זה יקרה. אני מאמין שיש סיכוי שזה יקרה".

הנגבי התייחס גם לפרסומים על אתר גרעין חדש באיראן. "אנחנו מכירים את הגישה האיראנית מזה שנים רבות לנסות ולהעביר מתקנים לתת הקרקע כדי לשמור על חסינותם. היום מדובר באתר שגם נחשף", אמר והוסיף: "כמובן שזה מגביל את יכולת התקיפה של מתקנים שהם מעל פני הקרקע שהיא כמובן יותר קלה, אבל אין מקום שלא ניתן להגיע אליו במתקפה".

"אנחנו מקווים לסיטואציה שבה הפתרון לסיפור של הנשק הגרעיני באיראן הוא לא פתרון קינטי של מתקפה", אמר. "אם אפשר להגיע לכך בדרך של הסכם וכבר היו בעולם מדינות שהפסיקו תוכניות גרעין בעקבות הסכמים, לחצים, סנקציות והערכה שהמהלך לא כדאי".