ל"מעריב" נודע כי הליכוד הגיש עתירה נגד איש הליכוד חיים מנחם בטענה כי הוא הפר את ההסכמים ביניהם. הדברים בגיעים בעקבות הדיווח ולפיו הדירקטור מטעם הליכוד העולמי בקק"ל חבר לנציגי יש עתיד ונציגי מפלגות האופוזיציה נוספים ויאפשר את מינויה של נעמה שולץ לתפקיד סגנית יו"ר הדירקטוריון של בנייני האומה.

ח"כ מהליכוד בביקורת על התקציב: "הייתי שמח שקשיש יקבל יותר מאברך"
יאיר לפיד תוקף: "חלוקת כסף שמפרקת את הכלכלה הישראלית מבפנים"

כזכור, בחודש שעבר המהלך נבלם בעקבות החשיפה בכאן 11, כי מקורבתו של יו"ר המפלגה יאיר לפיד הייתה צפויה להתמנות לסגנית יו"ר הדירקטוריון של בנייני האומה. סגן היו"ר המכהן, רועי אלקבץ, הודיע כי בכוונתו לסיים את תפקידו וביקש למנות לתפקיד במקומו את נעמה שולץ.

מינויה של שולץ לתפקיד הבכיר בדירקטוריון של בנייני האומה התאפשר, כאמור, אחרי שנציג הליכוד חבר לנציגי מפלגות האופוזיציה ובכך הבטיח לשולץ את הרוב הנדרש בהצבעה הצפויה. הדירקטוריון צפוי להתכנס בתחילת יוני, ולמרות הדיל בין איש הליכוד לנציגי מפלגות האופוזיציה, לא ברור האם מינויה של נעמה שולץ יאושר הפעם.

לפי העתירה, נכתב כי "למרבה התדהמה, רוב חברי הדריקטוריון, רובם ככולם נציגי מרכז שמאל, הצביעו בעד המשיב, ואליהם הצטרף המשיב בעצמו, שהצביע בעד מינויו שלו ולא בעד מינויו של מר שרמן".

"קשה להפריז בחומרת הדברים, דירקטור בחברה פעל בניגוד מוחלט להוראות של הגוף ששלח אותו וינה אותו לתפקיד, תוך שהוא נהנה מכך באופן אישי. הנזק שנגרם לליכוד העולמי הוא רב. הפרת ההסכם בין הליכוד העולמי לבין הציונות הדתית פגעה קשות בשמו של הליכוד העולמי, ולביזויו, במובן זה שהליכוד העולמי מצטייר כגוף לא רציני שאינו בו דין ואין דיין, ואיש הישר בעיניו יעשה", הוסיפו.

מפרסומים בתקשורת שצורפו לעתירה, עולה לכאורה כי "המשיב פעל כפי שפעל משיקולים אישיים זרים של "סגירת חשבונות" עם יו"ר תנועת הציונית הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שלא נענה לדרישות של המשיב להעברת חקיקה שתיטיב עם חברות המפעילות מעונות יום".