ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שלישי) דברים, זאת לקראת ההצבעה הצפויה הלילה בכנסת על חוק תקציב המדינה, בקריאה שנייה ושלישית. "אני רוצה להודות לכל חברי הכנסת על ההתלכדות, האחדות והחברות", אמר בפתח דבריו.

גלנט לאחר דברי הרמטכ"ל החריגים: "נערכים ליעד מורכב ומשמעותי הרבה יותר"
פרסום ראשון: זהו הצעד בו ינקוט ברקת לאחר סירוב הממונה על התחרות להתפטר

עוד הוסיף: "אמרתי בישיבת הממשלה לחברינו באופוזיציה - אל תפתחו ציפיות, אנחנו מעבירים תקציב. וכן אנו עושים זאת. כל פעם אנחנו מפתיעים מחדש- ניצחנו בבחירות ניצחנו בעזה, ואת איראן מפתיעים כל הזמן".

בנימין נתניהו על מבצע "מגן וחץ" (צילום: עומר מירון /לע"מ)

הוא התייחס למוכנות הצבא, לאחר מבצע "מגן וחץ": "בשבועות האחרונים אני מסייר ביחידות מסווגות בצה"ל ובמערכת הביטחון, ואני מלא התפעלות מהיכולות שאנחנו מפתחים - אנחנו נצליח ונפתיע את כל האויבים".

נתניהו הזכיר את המשמר הלאומי, אותו מוביל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "לא רק בביטחון החוץ, אלא גם בפנים. נקים את המשמר הלאומי - זה יקרה. אנחנו מפתיעים בכלכלה. אנחנו מעבירים תקציב אחראי, ששומר על המסגרת ומקבלים שבחים".

ראש הממשלה ביקש להחמיא לשר האוצר: "אני רוצה להודות לבצלאל, עשית את זה בצורה מצוינת. נמשיך להפתיע ולהצליח. אנו פועלים מתוך אחדות מטרה, שותפות ערכית וגורל למען כל אזרחי ישראל". כמו כן, שלח מסר לאופוזיציה: "אל תפתחו ציפיות, הממשלה הזו תמלא את כל ארבע שנותיה".

"התקציב מלא בשורות אדירות"
לאחר מכן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשא גם הוא דברים: הגענו לערב אישור תקציב המדינה. זו בשורה טובה לאזרחים ולכלכלה. אני אומר באחריות - התקציב מלא בשורות אדירות, בתקופה של סערה עולמית בכלכלה אנחנו מעניקים יציבות וודאות למשק, עם תקציב אחראי ומקצועי, שמאפשר לנו להיאבק באינפלציה וביוקר המחיה, כמו גם למנוע את המשך עליות המחירים ולחולל רפורמות שישראל זקוקה להן".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'  (צילום: יואב דודקביץ/TPS)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (צילום: יואב דודקביץ/TPS)

הוא תקף: "עמדנו מול שביתות חסרות אחריות וקמפיינים בתקשורת. כפי שהוכחנו, אנחנו לא מתקפלים ולא נכנעים, וכך גם במשימות הבאות שיעמדו לפנינו. לא נתקפל בפני אף טייקון או בעל הון ונשים לנגד עינננו את דאגת אזרחי ישראל".