פרשן "חדשות 12" עמית סגל, עורר היום (רביעי) סערה, לאחר שעקץ את התומכים בחסימות הכבישים, במסגרת המחאות נגד הרפורמה המשפטית, באמצעות אזכור האירועים אתמול, בהם פרצו אוהדי בית"ר ירושלים למגרש, ומנעו את קיומו של טקס הענקת הגביע. 

"מסוכן ולא ספורטיבי": הרצוג מתייחס לסערת גמר גביע המדינה
נתניהו: "הרפורמה תחזור לשולחן"; גנץ: "נרעיד את המדינה"

"בושה וחרפה מצד אוהדי בית״ר ירושלים שבאקט אלים ותוקפני עקפו שוטרים, פרצו למגרש, גנבו את דגל הקרן, הפריעו למהלך העניינים התקין ומנעו את קיום טקס הענקת הגביע, כך לא ייעשה במקומותינו", כתב. 

הוא עקץ את חסימות הכבישים במהלך המחאות: "מה שהיה מצופה מהם באמת במקום זאת היה לרדת לנתיבי איילון, לסמן ״היי״ קטן לניצב עמי אשד שהיה מאפשר להם את זה בכיף, לצייר על הכביש, לחסום את התנועה כשבא להם ולא רק בגמר גביע אלא בכל פעם שמתפרסם משהו לא לרוחם".

עוד הוסיף: "במקרה כזה, ראשי האופוזיציה היו קושרים להם כתרים כ״אזרחים הכי טובים במדינה הזו״, משטרת תל אביב הייתה מאבטחת את הירידה לדשא באופן מסודר, בחדשות 13 היו קובעים על סמך רחפן ש-170,000 אוהדים השתתפו ובית הנשיא לא היה מזדעזע מהאוהדים אלא מזמן אותם לשיחות הידברות עם מכבי נתניה וההתאחדות לכדורגל. לחלופין, חבל שלא צעקו במקום ״יאללה בית״ר״ את המילים ״דמוקרטיה או מרד. מתי תלמדו?".

בן כספית, שותפו להגשת "פגוש את העיתונות", השיב: "לצערי, עמיתי המלומד מעוות את המציאות ומתעלם מהעובדות - מחאה, הפגנות וגם חסימות כבישים הם חלק מהדמוקרטיה. מימין ומשמאל. גם מרי אזרחי הוא חלק מהדמוקרטיה (ומשלמים עליו מחירים). אריה אלדד הכריז על מרי אזרחי לפני ההתנתקות וזו היתה זכותו".

עוד הוסיף: "מה גם שבהתנתקות, כזכור, הוכרזה חנינה כללית. פריצה לתוך אצטדיון, הנסת הנשיא, בזיזת המדליות, קריעת הרשת ומניעת טקס ההנפה זו לא זכות דמוקרטית ואין לה אפילו קשר, ולו רופף, לחופש הביטוי או זכות המחאה. זו סתם שבירה של כללי המשחק הבסיסיים ביותר. ובואו לא נדבר מי טינף טקסי זכרון ראשון (אצל בנט, זוכר?), מי מטנף כבר שנים את כל המוסדות הממלכתיים במדינה (נו, באמת מי?), מי כינה את כל שומרי הסף "פושעים" ואת הלוחמים "אנרכיסטים וטרוריסטים", וכדאי שנעצור כאן".

לעומתו, היו כאלה שדווקא הסכימו עם דבריו של סגל. "כתבה הכי מדויקת שיש", כתב אחד הגולשים. אך כאמור, רבים לא הסכימו עם טענותיו: "מי כתב יאיר?", "וואו, איזו דמגוגיה זולה ואפילו לא קצת דומה. באמת עמית, מצופה ממך קצת יותר מהטוקבקיסט הממוצע", התקשרו מערוץ 14, שאלו מה קורה".