מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה אמנון מרחב שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על הניסיון של שר הכלכלה ניר ברקת להדיח את הממונה על התחרות מיכל כהן וטען: "לא מבין את הדרמה, זו הזיה שחלק מהתקשורת מפמפמת. רק בישראל יש פקידים שלא ניתן לגעת בהם".

"תת תפקוד חמור": השר ברקת דורש את התפטרותה של הממונה על התחרות

בפתח הדברים אמר: "רשות התחרות זה הכלי המרכזי שקיים למשלה כדי להיאבק ביוקר המחיה, בפוקוס על המונופול והקרטלים הגדולים החוסמים את התחרות הנדרשת להורדת מחירים. לא מהיום ולא מאתמול הרשות חלשה, כבר כמה שנים. תארו לכם שבעשור האחרון לא הוכרז פה מונופול אחד, וכשלא מוכרז מונופול, חקירות נגד מונופולים, קרטלים ותיאומי מחירים נמשכים כמעט שנתיים במקרה האחרון. אנחנו מבינים שהרשות הזו לא מרתיעה את המונופולים, לא מבצע את תפקידה, וכל אזרח ישראל סובלים מזה". 

לדבריו, "המודל של רשות תחרות קיים בהרבה מאוד ארצות מךתפתחות וכלכלות מתקדמות כמו בישראל, זה לא מודל שהומצא כאן. זה מודל בסדר, החוק הוא חוק טוב, רק מה? צריך למלא אותו בתוכן. אני לא מבין את המהומה. בכל ארגון כשהוא לא מתפקד, קודם כל מי שצריך לתת דין וחשבון זה מנהל וראש הארגון. רק בישראל יש ליקוי מאורות לפיו כשהארגון לא מתפקד, תעשה את הכל, תפרק את הגוף ותמציא אותו מחדש, רק אל תיגע במנהל". 

"זו הזיה שחלק מהתקשורת מפמפמת כדי להציג את הגברת כהן לשעיר לעזאזל שנזרק מתחת לגלגלי המאבק של יוקר המחיה, זו פרשנות של מי שרוצה ללבות מאבקים לא עניינייים. היא קרוב לשנתיים, ואין לנו זמן להמשיך ולשחק בשאנטי באנטי, אנחנו פה חמישה חודשים בתפקיד מדברים, בודקים איתה איך מאיצים תהליכים, איך הרשות הופכת ליותר התקפית ומאיצה מסקנות, איך מביאים ליותר אפקטיביות של הגוף? אנו מבינים שמנהלת הרשות רואה אחרת את האופן בו הרשות צריכה להתנהל והיא לא מבינה לצערי את המציאות ואת הצורך להכניס את הידיים עמוק למאבק ביוקר המחיה". 

"אנו עושים הרבה מאוד דברים למאבק ביוקר המחיה שלא נעשו שנים רבות, אך כשהגוף המרכזי שיש לך, יש לו שיניים בניוטרל,  צריך לטפל גם בו. אני לא מבין את הדרמה שמנסים לייצר סביב זה, רק בישראל יש פקידים שלא ניתן לגעת בהם. למבקר המדינה יש ביקורת חריפה על רשות התחרות". 

"אנחנו לא אמרנו אף פעם שזה המנדט של השר להדיח אותה. לגברת כהן יש זכות שימוע, ומוועדת המינויים זה עובר לממשלה שהיא זו שמינתה אותה, והיא זו שעל פי החוק ראשית להעביר אותה מתפקידה. גברת כהן והרשות לתחרות יש להם עצמאות מלאה בשיקול הדעת באכיפה, לא השר ולא אני או אף אחד אחר ניסה באיזשהו אופן לשנות משיקול דעתה בהגשת חקירות ותביעות". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm