חברת הכנסת מירב בן ארי שוחחה הערב (רביעי) עם ענת דוידוב על תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024. "אני רואה תקציב משמים, חסר רפורמות וחסר משהו אחד לטובת הציבור הכללי", אמרה בראשית דבריה ב-103FM, "אותן רפורמות ביוקר המחיה, רה"מ הסתובב עם קרטון חלב ואמר שזו תהיה האג'נדה שלו. שום דבר, שום בשורה, בן גביר ממשיך לדבר על תשעה מיליארד לביטחון לאומי, בתכנון המספרים הללו לא קיימים".

באופוזיציה תוקפים את תקציב המדינה: "בשורה הרסנית לכלכלה"
נתניהו: "הרפורמה תחזור לשולחן"; גנץ: "נרעיד את המדינה"

"אנו רואים תקציב מגזרי, שהמיעוט שולט ברוב. כך לא מתכננים תקציב, בטח במשבר אמיתי שיש בתוך המשטרה", הדגישה, "צריך תוכנית חומש למגזר, היא קיימת, בוודאי שזה שם ועוד שקר שאפילו אתמול במליאה המשיכו להגיד על ה-53 מיליארד. תוכנית החומש טובה, חבל שכל הדרך אליה הממשלה פשוט שיקרה". 

בן ארי הוסיפה כי "לפני התקציב, הממשלה חייבת לדווח לכנסת על הסכמים. היא שלחה לחברי הכנסת את ההסכמים עם החרדים ואת ההסכם עם בן גביר. הכל עניין של עודפים ובתקציב הזה לא רק שלא יהיו עודפים אלא גירעון". לדבריה, אין ספק שהממשלה הזו שילמה הכל מראש ובמזומן רק כדי להעביר את התקציב.

"חבל שהכסף הולך למגזר מסוים שברובו הוא מעודד ומחזק את העוני", תקפה, "את מצפה שמשרד הרווחה יחלק את תלושי המזון, אך בתקציב הזה משרד הפנים מחלק, כי בוחרים לא לפי תעסוקה וכלכלה אלא לפי הנחה בארנונה. אם כבר החלטת לתת מענק למצרכים, תעשה את זה לפי שיקולי רווחה". 

בסיום השיחה היא התייחס לרפורמה במערכת המשפט ואמרה כי "כשנתניהו מתראיין באנגלית ואומר שהוא הולך לגנוז את הרפורמה. אני לא יודעת למי הוא מדבר ואם יש עירבון לדברים שהוא אומר. רוטמן בכלל לא נמצא בתוך החדר בבית הנשיא, בסוף מי שמחליט זה ראש הממשלה". חברת הכנסת סיכמה ואמרה: "שייקח בחשבון שאם הוא יביא את הרפורמה, יהיו לכך השלכות בטח בתוך החברה. הוא זה שאומר לכל העולם שהוא לא הולך לקדם אותה ללא הסכמה". 

"לא זוכר תקציב כל כך גרוע ומנותק"
שר המשפטים לשעבר גדעון סער, ביקר גם הוא את התקציב שעבר בכנסת: ״אני לא זוכר תקציב כל כך גרוע ומנותק. אין בשורה בנושא המאבק ביוקר המחיה, אין בשורה של טיפול  בבעיות החברתיות של מדינת ישראל ואין בשורה לצמיחה. זה תקציב הישרדות של הממשלה שלא מייצג את טובת כלל אזרחי ישראל".

"הממשלה הקודמת השאירה כלכלה חזקה והממשלה הזאת הרסה זאת תוך חמישה חודשים בלבד. אוזלת היד של הממשלה בהתמודדות עם המשבר הכלכלי המתפתח תביא לקיצוצים נרחבים או להטלת מיסים חדשים תוך זמן קצר  ואת המחירים האלה כולנו נשלם", הוסיף. 

״התקציב שעבר הלילה לא רלוונטי ולא ריאלי", תקף חבר הכנסת מתן כהנא והוסיף: "התקציב כתוב על הקרח ואינו תואם את המצב הכלכלי הגרוע אליו מצעידה אותנו הממשלה".

חבר הכנסת נאור שירי (יש עתיד) הוסיף: "המורים במדינת ישראל מרווחים שכר בזיוני. אני רוצה לקחת את ה-14 מיליארד שקלים שהם כספים קואליציוניים ועל זה לשים את הכסף. שמורה במדינת ישראל החל מגיל לידה ועד גיל 18 יקבל כמו מהנדס בהייטק, זה מה שהמדינה הזו צריכה. למה מורה במדינת ישראל, שהוא במשאב האנושי הכי חשוב במדינה שבלעדיו אין לנו כלום - לא נפט ולא חול. אם על זה אנחנו לא שמים את הכסף, על מה נשים אותו?".

״התקציב של הממשלה החמיץ הזדמנות להביא בשורה לזוגות הצעירים העובדים בישראל ולישראלים רבים, שכורעים תחת יוקר המחיה, עליות מחירים חסרות תקדים בכל תחומי החיים ואינפלציה משתוללת. במקום לעסוק באלה, הרפורמה הבולטת בתקציב היא רפורמת עידוד האבטלה והעוני במדינת ישראל", ציינה חברת הכנסת אורית פרקש הכהן. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm