ראש הממשלה בנימין נתניהו עורר הבוקר (רביעי) סערה במערכת הפוליטית לאחר שבריאיון לערוץ 14 אמר עם העברת התקציב כי  הקואליציה תתמקד בהורדת יוקר המחייה, וציין כי הרפורמה המשפטית תחזור והוסיף ש"מנסים להגיע להבנות ואני מקווה שנצליח. הקואליציה תהיה פה 4 שנים".

לאחר שלא חודשו: מה עומד מאחורי הפסקת השיחות בבית הנשיא?
דברי הרמטכ"ל וחזרת הרפורמה המשפטית לסדר היום הקפיצו את הדולר

הערב, העביר נתניהו מסר מפייס והבהיר: "אנחנו כמובן נמשיך במאמצים שלנו להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר בנושא הרפורמה המשפטית. אני מאמין שעם רצון טוב ורצון אמיתי אפשר להגיע לדברים מסוכמים שישרתו את כל אזרחי ישראל".

כאמור, דבריו של ראש הממשלה נתניהו עוררו סערה בקרב חברי האופוזיציה. יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף בחריפות ואמר כי "אני מבין שנתניהו שוב שיכור כוח, אחרי שהעביר תקציב שיתפוצץ לכולנו בפנים. אני מזכיר לנתניהו, שטיפשות היא לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאות אחרות. אם ההפיכה המשטרית תחזור לשולחן - נרעיד את המדינה ונעצור אותה״.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את נתניהו: המהפיכה המשטרית לא תעבור כי אנחנו גמרנו להיות פרייארים של נתניהו. לא הופתענו מדבריו כי יש לנו אפס אמון בו. הנשיא חייב לדרוש מנתניהו הבהרה מיידית, פומבית וברורה על אמירתו המסוכנת". מעט קודם אמר לפיד: "בזמן שישנתם עבר התקציב המזיק וההרסני בתולדות המדינה. אין בו שום דבר מלבד סחטנות אינסופית והפרת חוזה עם האוכלוסייה המשרתת והעובדת של מדינת ישראל״.