ח"כ והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט שוחח היום (שבת) בתכנית 'פגוש את העיתונות' בערוץ 12 והתייחס לשיחות ההידברות בבית הנשיא בנושא הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, שמתקרבות בעת הזו לסיומן: "מדינת ישראל ספגה תפנית אסטרטגית, והמחירים ברורים, ביטחונית, כלכלית, חברתית, ופה השאלה האם אפשר להתקדם בשיחות שנערכות בבית הנשיא, ואני משבח את הנשיא על ההרגעה הזמנית שהוא הצליח ליצור אבל לא נוצרה שם התקדמות, אז איך הולכים קדימה?", תהה בפתח הריאיון.

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "עמדתי הפרטית אומרת שאחרי חודשיים של הידברות צריך לעשות את מה שטוב למדינת ישראל וזה להסיר את האקדח הזה מהשולחן למשך שנה אחת לפחות, להחליט שמדברים שם על הוועדה למינוי שופטים, שלא תהיה השתלטות פוליטית על הוועדה, מגדירים בסיס לחוקה עתידית, וממנים ועדה ציבורית מוסכמת, נותנים לה שנה, ומסירים למשך שנה את יכולת החקיקה כדי להחזיר למדינה את הוודאות. צריך להתחיל תהליך כבר בעוד שבועיים, ולכן חלק מהאנשים סימנו את ה-15 ביוני כיעד. אני בוחן עובדתית במה התקדמו בחודשיים האחרונים מעבר למיפוי הנושאים ואווירה טובה. אז יציאה חד צדדית ופיצוץ השיחות זה דבר רע וגם חקיקת סלאמי זה דבר רע". 

איזנקוט תקף: "אני מסתכל שישה חודשים אחורה ורואה לאן הממשלה הזו דרדרה את מדינת ישראל בחצי שנה, ונשאלת השאלה למה, לנתניהו יש ממשלה חדשה, הוא יכול להכתיב מדיניות, אבל הוא לא מכתיב את המדיניות".

באשר לאיום האיראני, ציין חבר הכנסת כי "איראן נמצאת במקום החמור והמסוכן ביותר מאז היציאה שלה מהסכם הגרעין, ואני מציע להקשיב לרמטכ"ל האמריקאי שאמר דברים מטרידים מאוד מבחינתנו, ואלו דברים מבוססים. עד מאי 18' אני נותן ציון גבוה מאוד לראשי הממשלות והמערכות לדורותיהם, ישראל מנעה מאיראן להגיע לנשק גרעיני, היציאה מהסכם הגרעין הייתה חמורה מאוד, החמש שנים שבאו מאז לא נוצלו באופן מיטבי, בראשית 19' האיראנים הלכו פול כוח והיום הם נמצאים בחיבור רציני לרוסים ולסביבה, מהדקים את הטבעת סביב מדינת ישראל ובתכנית הגרעין אין עליהם פיקוח ואני לא אתפלא אם בקרוב נגיע להסכם עם ביקורת הרבה פחות חודרנית, מה שתהיה בבחינת טעות חמורה. אז פעולה באיראן זה דבר שמדינת ישראל מעולם לא עשתה, זה לא דומה לשום דבר אחר, אני בעד לשפר את היכולת האסטרטגית והמדינית והחיבור ההדוק עם ארה"ב".