הרפורמה במערכת המשפט: יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן הגיע היום (ראשון) לכנס בנושא הרפורמה המשפטית באוניברסיטת תל אביב, ונתקל בהפגנה. המפגינים אף הגיעו לרכבו של רוטמן והדביקו על השמשות סטיקרים של ארגוני המחאה ושטרות מזויפים.

לוין מתעקש, נתניהו יכריע: הלחץ בקואליציה גובר לקראת בחירת הרכב הוועדה למינוי שופטים
ח"כ בועז ביסמוט: "הרפורמה המשפטית הושעתה ולא הופסקה"

מפגינים מתעמתים עם שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מפגינים נגד שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב

עשרות מפגינים הגיעו לכניסה לפקולטה וניסו לחסום את המעבר. בין המפגינים, גוש של ארגון "עומדים ביחד" שנופף בדגלי הרשות הפלסטינית במחאה על חוק הדגל. בהמשך, כמה מהמפגינים נכנסו לאולם שבו התקיים הכנס, וצעקו לעברו "דמוקרטיה" ו"פשיסט" במשך דקות ארוכות. 

רוטמן תקף את המוחים ואמר: "יש פה אנשים שלא מסוגלים לשמוע עמדות שהן לא העמדות שלהם. חושבים שהם בעד הדמוקרטיה וסותמים את הפה לכולם. אתם לא רוצים לדעת מהי דמוקרטיה? כשהטיעון חלש מרימים את הקול. אין לכם יכולת להתמודד אינטלקטואלית אז אתם מתמודדים בבריונות, אתם מוגבלים. אין יכולת אינטלקטואלית אז צועקים".

רוטמן אמר כי "כנראה שאתה לא יודע מה זה דמוקרטיה, וגם אתה לא, וגם אתה לא", תוך שהוא מצביע על המפגינים. בהמשך כתב: "חובבי הדמוקרטיה, שוחרי חופש הביטוי וחסידי חירות הפרט מניפים את דגל הסובלנות הידוע של ארגון הטרור. אפשר להתווכח על תיקון מערכת המשפט, אבל אם מצאתם את עצמכם בצד האלים וסותם הפיות שבא להשתיק פאנל בו עמדתי הייתה דווקא במיעוט, כדאי לכם לחשב מסלול מחדש".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכה אתמול זה השבוע ה-20 ב-150 מוקדים ברחבי הארץ, בהם חיפה, באר שבע, נתניה ואשדוד. מוקד המחאה המרכזי מתקיים כמדי שבוע ברחוב קפלן בתל אביב. 

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, הגיעה לנאום בצומת כרכור נגד הרפורמה המשפטית וירדה מהבמה לאחר זמן קצר. זאת, כשבקהל קראו לעברה "לכי הביתה כבר, הרסת את מפלגת העבודה, מתי תתפטרי?". מיכאלי מסרה בתגובה כי "אז היו כמה אנשים בקדמת הבמה שצעקו לעברי בוז, זה קורה כי אני מאמינה בדרכי". לפני שירדה, ציינה מיכאלי: "נשים הן בני אדם, ולכן מגיע להן שוויון, לא משנה מאיזו עדה, הן אזרחיות. אנחנו נלחמים על שוויון ואסור לנו לתת לגיטימציה לממשלה הזו".