ראש המוסד וראש המל״ל לשעבר יוסי כהן נאם היום (ראשון) בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי inss. מוחמד בן סלמאן עמד על הבמה. כהן התייחס בנאומו לפרסומים הזרים לפיהם נפגש בעבר עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן - ואמר: "אני לא מאשר אותם".

בהמשך דבריו העריך כי נורמליזציה בין סעודיה לישראל - אפשרית. "להערכתי, וזה נשען על ידע אישי בנושא, אפשרית בהחלט. יש במזה"ת אכן עידן חדש שבו מנהיגים אמיצים, דוגמת המלך הבחרייני, נשיא איחוד האמירויות, דוגמת המלך המרוקאי, מנהיגים אמיצים בשתי קצוות המפה יודעים לייצר נורמליזציה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

״מוחמד בן סלמאן, בחור צעיר, אנו מכירים העבר שלו ומה שעשה, ורואים שהוא מנהיג משהו אחר. מעביר מסר שיש אלטרנטיבות, לו ולחבריו. ראינו במודיעין בעבר לכל הדרך את המגעים שמתנהלים בין סעודיה לכל העולם. לא ראיתי את המגעים האלו כל כך פומביים בעבר, למשל עם סין", הוסיף.

״ישראל צריכה לנסות להיכנס לנעליהם של הסעודים ולהבין שזה שיש להם יחסים לא מצביע במשהו על יחסי סעודיה עם ישראל", המשיך. "יש דברים שקורים ברמה הבילטראלית שאינם בהכרח משפיעים על מדינת ישראל. נורמליזציה של סעודיה עם ישראל, ואני נשען על ידי אישי בנושא, אפשרית בהחלט. אם המגעים יתנהלו נכון, עם ערבויות של ארה"ב, עם אמירות מסוימות לגבי הפלסטינים אבל לא בהכרח מדיניות מעשית, זה אפשרי. יש במזה"ת עידן חדש של מנהיגים אמיצים כמוחמד בן זאיד, כדוגמת המלך המרוקני, המלך הבחרייני, אפשר לייצר איתם משהו גדול וחשוב יותר״.