בעקבות ההחלטה כי חוק העמותות, שעלול להגביל סיוע מממשלות ומגופים זרים לפלסטינים, לא יקודם עקב לחץ בינלאומי, ח"כ אריאל קלנר, יוזם הצעת החוק, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר והתייחס לדברים. 

"אני מכבד את ראש הממשלה, הוא לא אמר שהוא מוריד את זה. אני רואה שהעולם רועש וגועש, ויש כל מיני מדינות וארגונים שזה מאוד מפריע להן כי הם דואגים לחברה האזרחית בישראל, ולכן אני מבין שזה צעד בכיוון הנכון", אמר חבר הכנסת. "אם רה"מ רוצה לבחון את הדברים כדי לראות את התמונה הכוללת שאותה הוא רואה מהמקום שלו, כדי שנוכל לשמור על עצמאות מדינת ישראל ועל החברה האזרחית שלה - אני מוכן לקבל את זה ומכבד את זה". 

בנוסף, הסביר: "יש פה ניסיון לייצר גוליית נגד דוד, כאילו אנחנו נאבקים נגד ארגוני זכויות אדם, כאשר המציאות היא בדיוק הפוכה. אנחנו הדוד בסיפור הזה, ויש פה סיפור של גוליית מאוד גדול. מדינות עם המון אמצעים וכוח מפעילות ארגונים מחברה אזרחית, ההתמודדות היא לא פשוטה. זה אנטי דמוקרטי, ומדובר בדבר לא לגיטימי". 

"השיח של הצבת קווים אדומים ואולטימטום, לא עושים את זה במקום של שותפות ובמקום בו אתה מאמין", הוסיף. "אני נאבק על העניין הזה, אני מאמין בממשלה הזו וברה"מ, ומכיוון שיש לי אמון אני נותן את האמון. אני יודע שהאלטרנטיבה גרועה יותר.  אני לא סוגר אף אחד ארגון, אני רוצה למנוע התערבות מדינית", הבהיר. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm